امکان بدهید تا مردم بیایند به خیابان تا نظرشان را بدانید
بیانیه ای که پاسخ موسوی
به حاکمیت ارزیابی شده!

 

هاشمی رفسنجانی
سرداران و رزمندگان را
قربانی باند بازی سیاسی نکنید

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

29 اردیبهشت

1389

19 می

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

ظرفیت های کودتا به پایان خود نزدیک می شود
آخرین مانور اتمی
سنگ روی یخ تحریم شد

24 ساعت پس از انتشار توافقنامه ای که میان ایران و برزیل و ترکیه برای تحویل 1200 کیلو اورانیوم زیر 5ر3 در صد ایران به امضاء رسید، وزیر خارجه امریکا پایان کار تدوین قطعنامه چهارم علیه ایران را اعلام داشت. او گفت که این قطعنامه به تائید همه 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل رسیده و برای اطلاع بقیه اعضای شورای امنیت در اختیار آنها قرار می گیرد. بدین ترتیب، تا چند هفته دیگر این قطعنامه به رای گیری گذاشته خواهد شد. وزیر خارجه امریکا گفت که از بازی ایران با زمان همه خسته شده اند. اشاره او به کنفرانس جی  15 بود که شد جی 19 و سپس جی 3 با شرکت برزیل، ترکیه و ایران برای توافقنامه تحویل اورانیوم ایران.

دربندهای 7 و 8 و 5 توافقنامه ای که در تهران به تصویب رسید، اولا ایران یکماه فرصت اجرا خواسته بود و ضمنا قید شده بود که اگر گروه وین (آلمان، فرانسه و امریکا) طبق این توافقنامه عمل نکنند، ایران حق دارد آن را اجرا نکند. اکنون وزیر خارجه امریکا این یک ماه فرصت را همان وقت کشی ایران تلقی کرده و بی اعتناء به تواقفنامه، خبر پایان تدوین قطعنامه جدید تحریم ایران را اعلام کرد.

بلافاصله مطبوعات امریکا و اروپا بر مبنای صحبت های وزیر خارجه امریکا، نگاه خوشبینانه خود نسبت به توافقنامه تهران را تغییر دادند و شب گذشته تلویزیون NDR  آلمان در گزارش ویژه ای که درباره موقعیت سیاسی و اقتصادی ایران پخش کرد با صراحت گفت که کنفرانس تهران، یک بازی برای خریدن وقت بوده است!

در آخرین لحظات شب گذشته نیز خبرگزاری ها اعلام کردند "دوبی" بزودی بندر خود به طرف ایران را می بندد.

در تهران نیز از پیش از ظهر روز گذشته، بساط جشن اتمی را جمع کردند. این بازی با پخش شیرینی توسط چماقداران و قمه کش های وابسته به مساجد، بعنوان جشن پیروزی بر امریکا در جنگ دیپلماسی اتمی شروع شده بود. همچنین شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز گذشته یک جلسه فوق العاده به ریاست احمدی نژاد تشکیل داد. شورائی که عملا از روی سر سه قوه مجریه و مقننه و قضائیه در یکسال گذشته کشور را اداره می کند. در این جلسه وزیر دفاع را برای گزارشی احضار کردند که متن آن اعلام نشده است. سخنگوی وزرات خارجه – مهمانپرست- نیز به این جلسه احضار شد تا چارچوب مصاحبه هایش در برابر سئوالات مربوط به مسائل اتمی ایران و همچنین رد و بدل کردن گروگان های امریکائی و فرانسوی و ایرانی را به وی ابلاغ کنند.

بدین ترتیب و در پایان 5 روز تعطیل تهران و کنفرانسی که به اعلام توافق برای تحویل اورانیوم ختم شد، همه تمهیدات و پیش بینی ها نقش بر آب شد. چه حاکمیت در پی تحویل اورانیوم بوده باشد و چه در پی خرید زمان، آنچه که اکنون در برابر ملت است، پایان یک دوره و آغاز دوره ای جدید است. پایان دوره 5 ساله بازی جنجال آفرین سیاسی، کودتا علیه نتیجه انتخابات 22 خرداد، یورش خرافات به جامعه، سرکوب وسیع مردم و پر کردن زندان ها از سیاسیون مذهبی و...

با پایان این دوره، ظرفیت های کودتای نظامی سپاه پاسداران نیز به نقطه پایان نزدیک می شود. باید دید که علی خامنه ای به به پیوند سرنوشت خود با سرنوشت کودتا و شخص احمدی نژاد ادامه میدهد و یا راه حلی برای نجات خویش می یابد.


لوموند دیپلماتیک فارسی
امین الحسینی
نقش آفرینی تاریخی
اخوان المسلمین به سود اسرائیل
ترجمه بهروز عارفی

(در کتاب بازی شیطانی می توانید شرح مفصل این نقش آفرینی را بخوانید. نقشی که حجتیه و مصباح یزدی و احمدی نژاد با بلند کردن پرچم "پیروان ولایت" با ظاهر ضد اسرائیلی بازی می کنند. لینک های مرتبط را از اینجا و اینجا می توانید بخوانید.)

امین الحسینی پس از ورورد به آلمان هیتلری و استقبال نظامی ارتش نازی، از گارد احترام سان می بیند. او هم به بهانه یهود ستیزی، متحد هیتلر شد و فاشیسم را ستود! بین نقش آفرینی او که از بنیانگذاران اخوان المسلمین بود و امثال "محمد علی رامین" تئوریسین هولوکاست در کابینه احمدی نژاد و مصباح یزدی و خود احمدی نژاد مشترکاتی نمی بینید؟ ترجمه کتاب "سید قطب" مانیفست اخوالمسلمین توسط علی خامنه ای در سالهای پیش از انقلاب که پس از انقلاب فورا جمع آوری شد، یک اتفاق ساده بود؟


محمد خاتمی:
امیرالمومنین نیز سرانجام
بانگ برداشت: صبرم تمام شد!


به سبک تلویزیون 1
"راندووی" احمدی نژاد
بزودی در دوبی روی آنتن می رود!

پوسترهای "آقا" را نگاه کنید
از مجسمه مشاهیر ایران دیدنی تر است
آواره ایرانی


انتشار لوموند دیپلماتیک فارسی ماه می

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه "می" با 12 مقاله منتشر شد. عناوین مقالات عبارتند از:

1- در انگلستان ورق بر مي گردد 2- اجماع بين المللي عليه ايران؟ 3-  چرا وا جهاني سازي مالي را آغاز نکنيم ؟ 4-  چامسکی در برابر اتهام زنندگانش 5- قشرهای مردمی، در نوسان بین دلسردی و کناره گیری 6- اسکندر کبير و بازپسين اعقاب شگفتي آفرين او 7- ماجراي کهنه نشدني مفتي اعظم بيت المقدس 8- «دولت ها هستند که ملت ها را پدید می آورند، نه ملت ها دولت ها را» 9- امارات عربی متحده مبتلا به تب ملی 10- آیا شما خواستار تنوع اید؟ CIA هم همین را می خواهد11- قرارداد مخفي براي آنچه غير مادي است 12- هند در برابر اغواي صنايع تغذيه امريکا مقاومت ميکند


سرمقاله راه توده
اعتصاب عمومی کردستان چراغ راهنمای جنبش سبز

فتیله فانوس اتمی ایران چرا پائین کشیده شد!
فلج نفتی ج. اسلامی
و وحشت از بهمن عظیم اقتصادی

در فینال جی 15 تهران
جام جهانی اتمی را برزیل و ترکیه مشترکا بردند

10 فرمان عقب نشینی اتمی

توافقنامه ای که برای تحویل اورانیوم 5ر3 در صدی ایران در تهران میان ترکیه و برزیل و ایران امضاء شد، شامل 10 بند است. موسی نیز با 10 فرمان پیامبر قوم یهود شد. شاید رئیس دولتی که تبارش یهودی است – احمدی نژاد-  بند دیگری پیدا نکرد که این توافقنامه 11 بندی شود و 10 فرمان موسی را تداعی نکند.

اما، از این 10 فرمان و یا 10 بند، چهار بند آن دارای ارزش خبری است که در زیر می خوانید. بموجب این چهار بند، ایران اگر فرصتی برای بهم زدن این توافقنامه پیدا نکند، 1200 کیلو اورانیوم کم غنی شده خود را تا یکماه دیگر تحویل می دهد و یکسال دیگر 120 کیلو اورانیوم 20 در صد غنی شده برای پالایشگاه تحقیقات پزشکی تهران می گیرد.

این اورانیوم به گفته میرحسین موسوی، در تمام سالهای بعد از انقلاب به ایران برای همین هدف تحویل داده می شد و تنها در دولت احمدی نژاد و با جنجال هائی که به او بپا کردن تحویل اورانیوم برای این سایت تحقیقاتی نیز قطع شد.

توافقی که فرمان 10 ماده ای آن صادر شد، در اصل همان توافق جلیلی در استراسبورگ و سپس وین است که پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد انجام شده بود، اما پس از بازگشت جلیلی به تهران، با آغاز مخالفت های فرماندهان سپاه، علی خامنه ای آن را در یکی از سخنرانی های تشریفاتی اش بی جا اعلام کرده و زیر آن زد.

اما، آن چهار بند:

5 - جمهوری اسلامی 1200 کیلوگرم اورانیوم کم غنی شده خود را بعنوان امانت تحویل ترکیه میدهد و همراه با آژانس انرژی اتمی امکان نظارت بر نگهداری ایمن از این مواد را در ترکیه دارند.

6- ایران موافقت خود برای تحویل اورانیوم را ظرف هفت روز پس ازاین بیانیه به آژانس اطلاع خواهد داد. متناسب با دریافت پاسخ مثبت آمریکا، روسیه، فرانسه و آژانس(معروف به گروه وین) جزئیات بیشتر تبادل سوخت را به تفصیل بیان می کند.

7- از زمانی که گروه وین تعهد خود را نست به شرایط و مفاد این بیانیه اعلام نماید، جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای تحویل 1200 کیلو اورانیوم کم غنی شده در طول یک ماه اعلام خواهد کرد. گروه وین نیز مطابق همین توافقنامه در طول یک سال 120 کیلوگرم مواد مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران را به ایران تحویل می دهد.

8- در صورتی که مفاد این بیانیه مورد توجه و احترام قرار نگیرد، ترکیه حسب درخواست ایران، اورانیوم امانتی را بدون هیچگونه شرطی و به سرعت به ایران برگشت می دهد.


در و پنجره 150 ساله را "رندان" از جا کندند!

استانداران سابق در دیدار با هاشمی
برخی فرماندهان سپاه معتقدند
می توان مانند صدام حکومت کرد!
هاشمی: اینجا ایران است نه عراق. ضمنا دوران سرکوب و تحمیل در دنیا پایان یافته


هاشمی رفسنجانی:
جنایات گوانتانامو و ابوغریب
هم پشت پرده آهنین نماند!

بمناسبت سالگرد 22 خرداد
"فشافویه" زندانی با ظرفیت10 هزار زندانی

فرماندهان اقتصادی سپاه در کت و شلوار

علی لاریجانی در دیدار با فرماندهان اقتصادی سپاه خاطره ای هم از آقای خمینی نقل کرد. او گفت: در دوره‌ای عده‌ای خدمت امام (ره) رسیدند و گفتند ممكن است سپاه كودتا كند. امام فرمودند «كودتای سپاه چیز خوبی است». بنابراین اگر قرارگاه خاتم الانبیاء بخشی وسیعی از اقتصاد كشور را جلو ببرد، نگرانی وجود ندارد.

علی لاریجانی یادش رفت که آقای خمینی به عقلش هم نمی رسید که دوره ای در جمهوری اسلامی برسد که فرماندهان کودتای پنهان اقتصادی کنند. و برای دفاع از نتیجه آن کودتای خزنده اقتصادی که طی دو دهه به نتیجه رسید، در 22 خرداد هم دست به یک کودتای نظامی علیه مردم بزنند. ضمنا آن نقل قول از آقای خمینی مربوط به زمانی است که بنی صدر رئیس جمهور بود و با حزب جمهوری اسلامی بشدت درگیر. او آقای خمینی را از کودتای سپاه می ترساند و رهبران حزب جمهوری اسلامی هم آقای خمینی را از کودتای ارتش می ترساندند. آن ماجرا و آن سپاه و آن فرماندهان که 80 تا 90 در صدشان یا کشته شدند و یا بازنشسته و یا تصفیه و خانه نشین، چه ارتباطی دارد به فرماندهان شکم گنده امروز سپاه که اطراف آقای لاریجانی در عکس بالا حلقه زده اند؟ (متن سخنان علی لاریجانی در دیدار با فرماندهان اقتصادی سپاه را در همین شماره پیک نت می خوانید.)


از یک نامه دریافتی
احکام دادگاه کودتا

در خیابان "دزاشیب" صادر میشود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


نگاهی به گذشته
روستای "خامنه"

با سلام - یک مرد در جمهوری اسلام نیست که برای یكبار هم كه شده از مقام رهبری بپرسید: میرحسین كیست؟

او فرزند میر اسماعیل است كه بارها  مبارزین اهل خامنه را با لابی كردن با تیمسارصمدیان پور(معاون قدرتمند رئیس کل شهربانی زمان شاه) كه با او همشهری بود را از  زندان نجات داد. از جمله شخص علی خامنه ای را بعد از چند هفته که در زندان شاه بود و برادرش را که چون سابقه مبارزاتی بیشتری داشت، بیش از علی خامنه ای در زندان مانده بود.

میراسماعیل كیست؟

او فرزند میر مهدی است كه در زمان رضا خان به اتفاق 8 تن از اهالی خامنه، روستای خامنه را

ازخان ظالم این ده، به قیمت یازده هزار تومان خرید و خامنه را از ستم خان نجات داد. سپس ده را به مردم واگذار و پول پرداختی را از محل فروش سهم آب قنوات ده تهیه کرد. سند فوق در موزه هدایای موسوی در خامنه موجود است. شرم و حیا در میان ما ایرانی ها چیز خوبی است!

عكس فوق آرامگاه میر مهدی پدر بزرگ میر حسین می باشد. 


ما نمی شناسیم
شاید دکتر خزعلی
بشناسد و بنویسد

با سلام- آقای دکتر خزعلی جریانی از ملاقاتش با آقای مصطفی ناطق نوری را در سایتش نوشته است و اوضاع دفتر آقازاده ناطق نوری و نحوه برخوردش با او را شرح داده است. بدینوسیله از آقای دکتر خزعلی می خواهم  به دیدار حجت الاسلام حاج آقا ادیب یزدی نیز برود و مقداری درباره اوضاع مالی و وضع زندگی ایشان هم تحقیق کند و نتیجه را در سایتش بنویسد تا یقین کنیم ایشان در تحقیقش همواره دقیق بوده  و بازی نخورده و حقیقت را هم فدای مصلحت ننموده است.

  والسلام (لطفا" ایمیل بنده محفوظ باشد)

متاسفانه ما (پیک نت) آقای ادیب یزدی را نمی شناسیم و امیدواریم آقای خزعلی اگر ایشان را می شناسد، پاسخی به این خواننده پیک نت بدهد. البته اگر خواندن پیک نت هم تبدیل به برگی از پرونده قطورش نشود!


فنر اوباش
سرانجام
"در" می رود!

سلام- در مورد استفاده هردمبیل حاکمیت از اوباش و اراذل که در واقع ارتش غیر رسمی و میلیشیای ولایت است باید منتظر در رفتن سررشته کار از دست خود آقایان هم بود.

در گذشته، آدمی که در نیروی انتظامی یا سپاه و یا یک ارگان رسمی استخدام بود تحت قواعد و نظمی به امر سرکوب مشغول بود، اما اراذل و اوباش کارشان نه به سامان است و نه قابل کتنرل.

مسلم است که اگر نیروها سرکوب کارشان را خوب انجام و به آنها اطمینان داشتند که به یکباره وسط یک درگیری خیابانی پا سست نمی کنند، احتیاج به استخدام اراذل و اوباش نداشتند.

این اراذل دیر نیست که باند های بزرگ دزدی های مسلحانه درست کنند و با استفاده از سلاح هائی که در اختیار دارند چه ها که بکنند. دهه 20 و30 آمریکا را بیاد بیاوریم که گانگستریزم در چه بستری شکل گرفت و سر انجام از کنترل تراست ها وانحصاراتی که اراذل واوباش را برای سکوب سرمایه داران کوچک بکار گرفته بودند خارج شد.


احضار و بازجوئی
در آذربایجان

سلام- در روزهای اخیر و پس از دیدار اصلاح طلبان آذربایجان با مهندس موسوی و محمد خاتمی، اداره اطلاعات آذربایجان احضار و بازجوئی از ملاقات کنندگان را آغاز کرده است. از جمله احضار شدگان مسئول جبهه مشارکت دکتر عبدی، پورحسن مسئول سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در استان آذربایجان است. بازجوئی ها بسیار طولانی است و جهت گیری آن ایجاد ترس و جدا سازی پیوند سبز بین آذربایجان و تهران است. بازجوها روی سخنان موسوی در دفاع از فرهنگ و زبان و هویت آذربایجانی ها خیلی حساسیت نشان میدهند.


نسل دومی ها را

پیش از سفر به

  ایران آگاه کنید


"دست بالا" 

 در "بالاترین"؟
وبلاگ قاضی نوشته ها


سوابق چماقداران
در محلات تهران


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)