ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 اسفند  1390

infos@pyknet.net

 
 
  با سخنان نسنجیده و تهدید آمیز مقامات ج. اسلامی
جنگ طلبان امریکا
 کاخ سفید را فتح می‌کنند
 
 
 
 

یک روزنامه نگار برجسته و سرشناس ایرانی که مقیم امریکاست، این تفسیر از اوضاع کنونی انتخاباتی امریکا را، با توجه به این که بزودی کاندیدای قطعی جمهوریخواهان برای رقابت با اوباما اعلام می‌شود، شب گذشته با پیک نت در میان گذاشت:

کاخ سفید در یک برنامه ریزی حساب شده، می‌رود تا برای 4 سال دیگر سکان ریاست جمهوری امریکا را در دست اوباما حفظ کند. این برنامه بر اساس دو محور تنظیم شده و در هفته‌های گذشته با دقت توسط اوباما به اجرا گذاشته شده و زمینه بسیار خوبی برای پیروزی او در انتخابات آینده ریاست جمهوری بدست آمده است

1- تولید کار برای جمعیت بیکار کشور، حتی بصورت موقت

2- ترساندن مردم امریکا از خطر یک جنگ تازه

در مورد نخست، حتی مطبوعات امریکا اکنون می‌نویسند که رویکرد نسل جوان امریکا یکبار دیگر نسبت به اوباما زیاد شده است. و در مورد دوم، اوباما موفق شده مردم امریکا را از جنگ با ایران ترسانده و نامزدهای جمهوریخواه را که بی وقفه روی ضرورت حمله نظامی به ایران متمرکز هستند خلع سلاح کند.

در این میان نقش مقامات جمهوری اسلامی و بویژه فرماندهان نظامی و حرف‌های تبلیغاتی که می‌زنند بسیار با اهمیت و حتی تعیین کننده است. یعنی یا به سود موقعیت اوباما برای ماندن در کاخ سفید است و یا تضعیف او از یک طرف و تقویت کننده مواضع جمهوریخواهان که تماما روی ضرورت حمله به ایران متمرکز اند و از جانب محافل پرقدرت یهودی امریکا هم از نظر مالی و هم از نظر تبلیغاتی حمایت می‌شوند.

اظهاراتی از آن دست که روز گذشته سفیر جمهوری اسلامی در لبنان بر زبان آورد و فورا در راس اخبار منطقه و امریکا قرار گرفت، تقویت کننده نگرانی دوم است. وی روز گذشته گفت: "جمهوری اسلامی در حال حاضر 11 هزار موشک آماده شلیک به آمریکا و اسرائیل دارد."

 

پیک نت 21 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: