ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

10 دی  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

دروغ؛ چون خون در رگ های مقامات روان است

سخنرانی حقوق بشری

رئیس قوه قضائیه ج. اسلامی

 
 
 
 
 

آیت‌الله آملی لاریجانی  رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی جمهوری اسلامی یک نطق حقوق بشری کرد. او به جای آن که درباره نقض فاحش حقوق بشر در ایران توضیح بدهد، به نقد حقوق بشر در اروپا و امریکا پرداخت!

ایشان نفرمود که نقض حقوق بشر در اروپا و امریکا جواز شکنجه و زندان و بازداشت مخفی و قتل در زیر شکنجه و حصر خانگی و کودتا علیه رای مردم و .... است؟

اصلا اروپا و امریکا "جهنم" حقوق بشر. این چه ربطی به فجایعی دارد که در ایران علیه مردم انجام می شود و اگر چند وکیل یک کانون برای دفاع از حقوق بشر در ایران برپا کردند باید زندانی شوند؟

رئیس قوه قضائیه بجای پاسخ به این سئوالات که سئوال همه مردم ایران است، در جمع قضاتی که خود ناقض حقوق بشر اند سخنرانی کرد و گفت:

 

تصویب قطعنامه حقوق‌بشری در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران نشان دهنده‌ برخوردهای دوگانه سازمان ملل با نظام اسلامی ایران است که برای همه ما تکراری شده است. کشورهایی ما را متهم کرده و می‌کنند که خودشان نقض‌کننده‌ترین کشورها در مساله حقوق‌بشر هستند.

نظام اسلامی ایران نه از باب قطعنامه‌های حقوق بشری بلکه براساس ارزش‌ها و احکام اسلامی و قرآنی که شالوده این نظام است، خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می‌داند و اگر تجاوزی هم به حق و حقوق افراد شود، خود نظام برحسب اعتقاد اسلامی خود و وظیفه‌ای که دارد با آن برخورد می‌کند. کما این‌که در قضیه فرد وبلاگ‌نویس (ستار بهشتی که زیر شکنجه کشته شد) همگان شاهد رسیدگی و برخورد مناسب نظام و دستگاه قضایی بودند.

(لابد اعلام برکناری فلان مامور انتظامی و مدتی بعد ماموریت بالاتری با مزایای بیشتر به او دادن، همان برخورد اسلامی است که لاریجانی می گوید و همان مراعات حقوق بشر در جمهوری اسلامی است که بی نیاز از توصیف است!)

رئیس قوه قضائیه ادامه داد:

نظام اسلامی ایران خود را موظف و مکلف به برخورد با نقض حقوق افراد می‌داند و مسئولان قضایی و سایر مسوولان حاضر نیستند در مقابل پاره‌ای وهمیّات، دین و آخرت خود را بفروشند و در مقابل تجاوز به حقوق مردم ساکت بمانند. مسوولان نظام، خود را ملزم به رعایت حقوق بشر می‌دانند.

(اگر دروغگوئی، تلاش برای فریب مردم باشد و ناقض حقوق بشر برای آگاهی از واقعیات، رئیس قوه قضائیه بزرگترین ناقض حقوق بشر نیست؟)

 

پیک نت   10  دی

 
 

اشتراک گذاری: