ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

26 آذر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

برای رویدادهای انتخاباتی

دعوت ترکیه از احمدی نژاد

حمایت از وی تلقی شده است

 
 
 
 
 

دولت ترکیه، احمدی نژاد را در ضعیف ترین موقعیت و درعین حال، در جریان تلاش وی برای سپردن دولت به یکی از نزدیک ترین اعضای باند خود (احتمالا رحیم مشائی) به بهانه "روز مولوی" به ترکیه دعوت کرد. این دعوت برای حضور در شهر "قونیه" محل مقبره مولوی است، اما دیدار و مذاکراتی سیاسی نیز در حاشیه این مراسم برای وی پیش بینی شده و به وی نیز اطلاع داده شده است. پاسخ مثبت احمدی نژاد به این دعوت آنچنان سریع و شتابزده بود که در ترکیه مقامات این کشور از اصطلاح "با کله می آید" استفاده کرده اند! این دیدار یک روزه قرار است دوشنبه هفدهم دسامبر انجام شود.

معمولا برای چنین مراسمی از معاونین وزارتخانه  های فرهنگی کشورهای اسلامی دعوت می شود. البته امام علی رحمانف رئیس جمهوری تاجیکستان هم دعوت شده است تا دعوت احمدی نژاد زیاد سئوال برانگیز نشود.

مطبوعات ترکیه نوشته اند: رئیس جمهور ایران برای شب عروسی می‌آید. در ترکیه بزرگداشت مولوی را شب عروسی هم می گویند، اما از این اصطلاح برای احمدی نژاد دو پهلو استفاده شده است، که معنای آن نوعی زد و بند پنهان و نوعی حمایت رئیس دولت ترکیه از احمدی نژاد در تحولات و رویدادهای آینده جمهوری اسلامی در جریان انتخابات ریاست جمهوری برداشت می شود. قرار است احمدی نژاد پس از یک روز از ترکیه به ایران بازگردد.

 

پیک نت   26  آذر

 
 

اشتراک گذاری: