ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

  2 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  درارتباط با فیلم "عصمت مسلمانان"
متن دو کلام سخن معقول خامنه ای
 
 
 
 

بدنبال ارزیابی پیک نت از موضع گیری علی خامنه ای در برابر ماجرای فیلم "عصمت مسلمانان" که ما آن را مواضعی معقولانه ارزیابی کردیم، خوانندگان پیک نت بارها پیام فرستاده و خواهان متن دقیق آن جملاتی شده اند که ما آنها را معقولانه ارزیابی کرده بودیم. به همین دلیل ما یکبار دیگر مشروح این موضع گیری را که بصورت یک مقاله در وبسایت علی خامنه ای منتشر شده را بازخوانی کرده و آن نکات را استخراج کردیم که می خوانید. بدنبال همین موضع گیری؛ فرمانده کل سپاه نیز با کشتن سفیر و دیپلمات های امریکائی در لیبی مخالفت کرد و بقیه فرماندهان سپاه نیز مواضعی مشابه در باره فیلم عصمت مسلمانان اتخاذ کردند و امام جمعه ها نیز آتش بیار فتنه و توطئه ای تازه در ایران نشدند. یعنی کفن پوشان حرفه ای و لباس شخصی ها را روانه خیابان و مقابل این و یا آن سفارتخانه نکردند و در دام توطئه ای که پشت این فیلم است نیفتادند.

چکیده نکات اصلی مواضع خامنه ای، پس از حذف حاشیه ها و شاخ و برگ های اضافی اش اینست:

«پشت صحنه‌ی این حركات شرارت‌بار چیست و كیست؟ مطالعه‌ی این روند شرارت كه در این سال‌ها با عملیات جنایت‌بار در افغانستان و عراق و فلسطین و لبنان و پاكستان همراه بود، تردیدی باقی نمی‌گذارد كه طرّاحی و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق فكرهای صهیونیستی است كه از بیشترین نفوذ بر دولت آمریكا و سازمان‌های امنیتی و نظامی آن و نیز بر دولت انگلیس و برخی دولت‌های اروپائی برخوردارند.

ماجرای 11 سپتامبر بهانه‌ی حمله به افغانستان و عراق را به رئیس‌جمهور جنایت‌كار وقت آمریكا داد و او اِعلان جنگ صلیبی كرد.

باید بدانیم كه حادثه‌ی اخیر ربطی به كلیسا و مسیحیت ندارد و حركات عروسكی چند كشیش ابله و مزدور را نباید به پای مسیحیان و مردان دینی آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهی در مورد مقدسات ادیان دیگر دست نخواهیم زد. نزاع میان مسلمان و مسیحی در سطح عمومی، خواسته‌ی دشمنان و طراحان این نمایش دیوانه‌وار است.

طرف مطالبه‌ی همه‌ی مسلمانان، امروز دولت آمریكا و سیاست‌مداران آنند. آنها اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عوامل اصلی این جنایت بزرگ و بازیگران میدانی آن را كه دل یك و نیم میلیارد مسلمان را به درد آورده‌اند، به گونه‌ئی شایسته به مجازات برسانند.

ما اصرار نداريم اثبات جرم براى كسانى يا مسئولانى و دست‌اندركارانى بكنيم، امّا رفتار و شيوه‌ى سردمداران استكبار، سياستمداران امريكا و برخى كشورهاى اروپايى، موجب شده است كه انگشت اتّهام از سوى ملّتها به سمت آنها دراز بشود. بايد ثابت كنند كه در اين جرم بزرگ شركت ندارند. متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریكا است. سیاستمداران امریكا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند. »

 

پیک نت 2  مهر

 
 

اشتراک گذاری: