ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک  

 13 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش دریافتی از ترکیه
شلیک را سوریه کرد
جنگ را ناتو شروع می کند!

 
 
 
 

امروز(چهارشنبه) دو توپ از خاک سوریه به داخل ترکیه شلیک شد و پنج نفر کشته شدند! در همان لحظات اول ترکیه نیز مقابله به مثل کرد. امشب "ناتو" جلسه فوق العاده تشکیل می دهد و چنان همه این حوادث سازمان یافته صورت گرفت و می گیرد که از هم اکنون می توان حدس زد، ترکیه و ناتو می روند به سمت دخالت مستقیم نظامی در سوریه. این که چه کسانی و چه نیروهائی از داخل سوریه به داخل ترکیه توپ شلیک کردند و آیا دست های فتنه در داخل ارتش سوریه هم مشغول فعالیت شده اند یا خیر را در آینده می توان تعیین کرد. اما آنچه مسلم است، اینست که شلیک از داخل سوریه به طرف ترکیه بهانه لازم را دراختیار ناتو قرار داد. فردا(پنجشنبه امروز) صبح ساعت 10 نیز پارلمان ترکیه برای همین رویداد (شلیک از داخل سوریه) تشکیل جلسه خواهد داد.

کانال "ان. تی. وی" ترکیه که پر بیننده ترین کانال تلویزیونی ترکیه است، تبلیغاتی را شروع کرده که کم از تبلیغات جنگی نیست!

بعید است که ترکیه مستقیم وارد جنگ با سوریه شود زیرا قیمت دلار در ترکیه نیز در عرض یک هفته مثل ایران چهل درصد افزایش پیدا می کرد و به همین دلیل باید روی دخالت ناتو حساب کرد که ترکیه هم در جمع آنست. بویژه که درحال حاضر دلار های یونانی و اسپانیائی و ایتالیائی هم در ترکیه فعال است و اتباع کشورهای اروپایی بسرعت در حال خرید مستغلات در ترکیه هستند!

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت: با توجه به وقایع امروز(شلیک از سوریه به طرف ترکیه) ناتو حمایت حداکثری از ترکیه خواهد کرد و سازمان ملل نیز از این حمایت پشتیبانی خواهد کرد."

مشهورترین مفسر و گوینده کانال ان. تی. وی ترکیه که از برجسته ترین روزنامه نگاران ترکیه است  "اوغوز حاک سور" امشب گفت: " حوادث آنچنان سریع و غیر منتظره است که روال خبری ما مختل شده است. "

کابینه ترکیه نیز امروز (چهارشنبه) یک نشست سه ساعت و نیم داشت که در اواسط شب پایان یافت. در این نشست مناسبات با عراق و خصوصا سوریه بررسی شد. رسانه های تصویری ترکیه گفتند که در این نشست اردوغان به مدت نیم ساعت پای تلفن بوده. ( احتمالا با رهبران اروپا و آمریکا)

در مورد عراق و سوریه تصمیماتی اتخاذ شد که قرار است فردا در مجلس گفتگو شود.

گفته می شود در همین نشست آرایش نظامی و تقویت نیروی دریایی ترکیه در مدیترانه بررسی شد.

هم در کابینه ترکیه و هم در کاخ سفید صحبت از " ماده پنجم ناتو " به میان آمده است. این ماده می گوید: "در صورت حمله و مداخله نظامی به هر یک از اعضای ناتو، سایر اعضای ناتو حق مداخله نظامی دارند."

 

پیک نت  13 مهر 1391

 
 

اشتراک گذاری: