ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیـــــر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  خطاب به دولت سوریه
اخطار مشترک
کوفی عنان و بان کی مون
 
 
 
 

خبرگزاری «ریا نووستی»-  "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد و "کوفی عنان" نماینده ویژه وی در سوریه، شورای امنیت را فراخواندند تا به دولت سوریه و اپوزیسیون این کشور در مورد پی آمد های ادامه جنگ در این کشور بیاندیشند. این نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم شد.

در این نامه آمده است: " این خشونت شرم آور به شدیدترین شکل محکوم است و کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل باید بصورت جدی بر اجرای قطعنامه های خود و اتخاذ تدابیر جمعی لازم مطابق با اساسنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پافشاری کند. استفاده از توپخانه، تانک ها و بالگردها علیه مردم که هیئت ناظران سازمان ملل در سوریه آن را تائید کرده اند، نقض تعهدات و وعده ها در زمینه قطع به کار گیری تسلیحات سنگین در نقاط مسکونی است.

کوفی عنان نیز در نامه خود به شورای امنیت نوشت: " عدم اجرای وعده ها و تعهدات پی آمدهایی را به همراه خواهد داشت".

این سخن کوفی عنان نیز اشاره به استفاده از اصل اصل هفتم اساسنامه سازمان ملل متحد برای دخالت نظامی جهت اجرای قطعنامه های سازمان ملل است.

در حال حاضر دو پیش نویس برای قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار دارد. پیش نویس روسیه که تمدید مدت ماموریت ناظران در سوریه برای فراهم ساختن گفتگو میان دولت واپوزیسیون سوریه است. و پیش نویس پیشنهادی بریتانیا که حاوی تشدید تحریم ها و تاکید روی استفاده از اصل هفتم منشور سازمان است.

 

پیک نت 25   تیــــــر

 
 

اشتراک گذاری: