ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

11 خـــــرداد  1391

infos@pyknet.net

 
 
 


در سالگرد در گذشت آیت الله خمینی

حسن خمینی به "در" گفت

که "دیوار" - خامنه ای- بشنود!

 
 
 
 
 

در آستانه سالگرد در گذشت آیت الله خمینی، سید حسن خمینی، نوه آقای خمینی طی سخنانی به نکاتی اشاره کرد که بصورت غیر مستقیم بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی و در راس آنها شخص علی خامنه ای خطاب او هستند. حسن خمینی گفت:

 

 در طول تاریخ وقتی انسانهای بزرگ پیدا می‌شوند اطرافیان آنها هم بزرگ می‌شوند. اعرابی که دختران خود را زنده به گور می‌کردند با وجود پیامبر منشا تمدن و فرهنگ شدند. 

یکی از مهمترین شروط تحول جامعه این است که با مردم نه با زبان که با عمل حرف بزنیم. یعنی اینکه باید خودمان خوب شویم تا مردم نیز خوب شوند. من نمیتوانم آدم خوبی نباشم اما سخنم در دل مردم تاثیر بگذارد. 
امام هر چه بود همان بود که در ظاهر دیده می‌شد. کمتر موردی از امام سراغ دارید که بگوید با حجاب شوید اما جامعه از اواسط سال 58 همه با حجاب شدند. دانشجویان دانشگاهها روسری سر کردند در حالیکه امام هرگز امر به حجاب نکرده بود. هیچ نیازی به منبر، تلویزیون و رسانه نیست. شما خوب شوید مردم هم خوب می‌شوند. اگر شما به ثروت، قدرت، بغض، کینه، حسد و بخل آمیخته شوید، هیچکس خوب نخواهد شد. خوبی امام این بود که یک عمر با نفس خود مبارزه کرد. امام همیشه امام بود. چه در میان مردم چه زمان سخنرانی و چه در کنار خانواده. 

تحت هیچ شرایطی احساس نمی‌کردید که امام اگر حرفی می‌زند منیتی پشت آن حرف وجود دارد. یکبار به ابوی من گفته بود اگر همه این مردم که می‌گویند روح منی خمینی، بت شکنی خمینی یک روز برعکسش را بگویند اصلا فرقی به حال من نمی‌کند.

بزرگداشت امام نیاز به هزینه‌های سنگین ندارد. ما باید به اندازه وسعمان تلاش کنیم. مهمانان و زائران امام باید تکریم شوند اما باید در نظر داشته باشید با توجه به شرایطی که گرانی بر مردم عارض شده است باید به گونه‌ایی رفتار کرد که نکته منفی در یادها نباشد. 

 

پیک نت 11 خـــــرداد 

 
 

اشتراک گذاری: