ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سرتیپی بنام "ذوالقدر"

مستقر در قوه قضائیه! 
 
 
 
 

سرتیپ پاسدار محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی و حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه است!

در دوران جنگ عراق و ایران، مسئولیت آموزش سپاه و فرمانده قرارگاه جنگ های نامنظم سپاه بود.

او از اعضای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود که خیلی زود سیمش را روی سیم آیت الله راستی کاشانی نماینده آیت الله خمینی در این سازمان انداخت که امثال ذوالقدر او را به عنوان نماینده همه سازمان به وی معرفی کرده بودند. ذوالقدر از این طریق به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نزدیک شد. هم راستی و هم جامعه روحانیت از همان ابتدا چشم دیدن سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را نداشتند زیرا این سازمان را دارای گرایش اقتصادی چپ میدانستند، اما تا آیت الله خمینی زنده بود نتوانستند سد راه فعالیت جناح چپ سازمان مذکور شوند. اختلاف میان جناح راست و چپ که در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بالا گرفت، عده ای – از جمله ذوالقدر- به بهانه ترک فعالیت سیاسی از آن جدا شده و در سپاه ماندند و عده ای دیگر از سپاه بیرون آمدند. این جدائی و ماندن باز میگردد به دستوری که آیت الله خمینی داد مبنی بر این که یا نظامی بمانید و یا سیاسی.

امثال ذوالقدر با کینه و نفرت از یاران دیروز خود از سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی جدا شدند و در سپاه ماندند، اما فعالیت سیاسی را در سپاه ادامه دادند. آیت الله راستی خواهان انحلال سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در دهه مخوف 60 شد و فعالیت این سازمان در سال 1364 عملا متوقف گردید. اما سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در سال 1370 دوباره احیاء شده و فعالیت خود را بصورت یک حزب سیاسی با یک نشریه ارگان مطبوعاتی دنبال کرد. برجسته ترین کادرهای احیای سازمان در این دوره محمد سلامتی وزیر کشاورزی دولت موسوی، بهزاد نبوی وزیر صنایع و مشاور دولت موسوی، محسن آرمین سردبیر نشریه ارگان سازمان، مصطفی تاج زاده و هاشم آقاجری بودند که برخی از آنها در جریان کودتای انتخاباتی سال 88 زندانی شدند.

سردار محمد باقر ذوالقدر در سپاه مدارج ترقی را طی کرد و شد جانشین فرماندهی کل سپاه و در همین مقام و موقعیت چند بار علیه دولت خاتمی خیز کودتائی برداشت. از جمله در نامه ای با امضای 18 فرمانده سپاه بعنوان هشدار به خاتمی! او مبتکر تهیه این نامه تهدید آمیز بود. در همین دوران او به دولت سایه علیه دولت خاتمی پیوست و رهبری گروه های فشار علیه دانشجویان و اصلاح طلبان را برعهده گرفت و طراح حمله به کوی دانشگاه تهران در 18 تیرماه 1378 شد. سردار نقدی از همراهان او در این یورش بود. در جریان انتخابات شوراهای شهر، دولت سایه توانست مردم را خام و خانه نشین کرده و در یک انتخابات بی جان و رمق به کمک سپاه و بسیج شورای شهر تهران را بدست گرفته و از درون آن  احمدی نژاد را شهردار تهران کنند. همین طرح را در انتخایات سال 1384 نیز به اجرا گذاشتند و توانستند احمدی نژاد را رئیس جمهور کنند. خود ذوالقدر بلافاصله پس از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد اعلام کرد که رئیس جمهور شدن وی طی اجرای چند طرح پیچیده عملی شد! ذوالقدر سپس قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی شد. در این دوران علی لاریجانی دبیر این شورا بود و سپس معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دولت احمدی نژاد شد. دراین دوران پور محمدی که اکنون وزیر دادگستری دولت روحانی است، وزیر کشور بود.

در آذر ۱۳۸۶ دست به یک اقدام ماجراجویانه زد که از آن تعبیر عمل کودتائی شد. یعنی به بهانه قطعی بودن حمله امریکا به ایران خطاب به فرماندهان و فرمانداری های کل کشور فرمان آماده باش جنگی داد. پس از این فرمان، دستور برکناری اش از همه مسئولیت هائی که در وزارت کشور داشت صادر شد و با بازگشت او به سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح نیز موافقت نشد.

او با این سابقه و این تفکر سیاسی و نظامی، اکنون در قوه قضائیه مستقر است و با آن که گفته نمی شود، حدس زده می شود که سرنخ دادگاه های کودتای 88 و دستگیری رهبران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و بازجوئی از آنها و بسیاری از رویدادهای پس از انتخابات 88 تا اکنون به او وصل است.

 

پیک نت 5 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: