ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگو با صفائی فراهانی

رویای طلائی فروش

روزی یک میلیون بشکه نفت 
 
 
 
 

صفائی فراهانی از مسن ترین و با سابقه ترین مدیران اجرائی جمهوری اسلامی است. عضو رهبری جبهه مشارکت است و در جریان کودتای 88 با بی حیائی کامل او را هم دستگیر کردند و به دادگاه کودتا هم آوردند.

او در تازه ترین مصاحبه اش با روزنامه "آرمان" از جمله گفته است:

 

رشد اقتصادی منفی در دو سال گذشته و مشکلاتی که به خاطر تحریم‌ها برای صادرات نفت، چشم‌انداز آینده اقتصاد را با اما و اگرهای متفاوت و چالش‌هایی فراوان مواجه کرده است. بدیهی است در این اوضاع و احوال نمی‌توان منتظر یک تحول اساسی در اقتصاد حداقل در کوتاه‌ مدت بود.

خصوصی‌سازی عملا روی کاغذ است. وقتی 40 درصد یک واحد صنعتی به نهاد وابسته به دولت واگذار می‌شود و 40 درصد آن هم سهام عدالت است، این فرصت دادن به بخش خصوصی است؟ مجموعه قوا هم به نوعی راه خصوصی‌سازی را سنگلاخ کرده‌اند! ایجاد نهاد مردمی یکی از راه‌های کوچک کردن دولت است.

در مجموع اگر قرار باشد تحول خاصی در اقتصاد ایران اتفاق بیفتد، این تحول زودتر از سال 95 روی نخواهد داد و در سال‌های 93 و 94 نمی‌توان انتظار تغییرات بزرگ و اساسی در اقتصاد ایران داشت. سایه تحریم همچنان بر سر فروش نفت خام ایران باقی مانده و بعید است تا نیمه سال آینده، یعنی سپتامبر 2014 ایران بتواند فروش نفت خود را از روزانه یک میلیون بشکه فراتر ببرد.

 

 

پیک نت 6 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: