ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سرلشگر رحیم صفوی: مشکلات تهران باید حل شود

حرکت روزانه 7 میلیون

اتومبیل و موتور سیکلت در تهران 
 
 
 
 

سرلشکر رحیم صفوی فرمانده کل پیش سپاه، مشاور عالی کنونی فرمانده کل قوا و فرمانده اتاق موشکی در نشست مقدماتی بررسی مسأله انتقال پایتخت حضور یافته و طی سخنانی گفت:

"این مسأله باید در بحث انتقال پایتخت باید مورد توجه گیرد که پایتخت در منطقه‌ای قرار گیرد که از تهدیدات خارجی به دور باشد، یعنی عمق استراتژیک نسبت به مرزهای جغرافیایی داشته باشد. از جمله دلائل این که تهران پایتخت اعلام شد این بود که تهران از مرزهای روسیه دور بود.

در تهران چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتور سیکلت تردد می‌کند که علاوه بر ضررهای اقتصادی و صرف میلیون‌ها لیتر بنزین و گازوئیل، محیط زیست و هوای تهران را آلوده می‌سازد.

در مالزی، "ماهاتیر محمد" پس از 12 الی 13 سال توانست پایتخت این کشور را تغییر دهد.

رساله دکترای من "تحلیل جغرافیایی امنیت تهران" است. از نظر من با توجه به مسائل موجود، مسأله انتقال پایتخت احتمالاً مسکوت باقی می‌ماند. البته طرح‌های لازم برای مشکلات تهران و سایر کلان‌شهرهای ایران از جمله ضروریات دولت است.

جدا شدن تعدادی از شهرستان‌ها از استان تهران و هماهنگی سیاست‌های کلان نظام در طرح تقسمیات آینده کشوری، رسیدگی به استان‌ها، بطوریکه مردم در استان‌ها مشکلاتشان حل شود و به تهران مهاجرت نکنند، امری اجتناب‌ناپذیر است.

در این زمینه باید اختیارات بیشتر سیاسی، اقتصادی و برنامه‌ریزی عمرانی و فرهنگی به استانداران داده شود.

خروج تعداد زیادی از بنگاه‌های صنعتی، مالی، آموزشی و خدماتی از تهران و جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه در تهران، باید مورد توجه قرار گیرد.

پیک نت 8 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: