ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

آیت الله بیات: در انتخاباب مجلس آینده

نماینده های مخالف دولت

جوابشان را از مردم خواهند گرفت 
 
 
 
 

مدیرمسئول، سردبیر و اعضای تحریریه خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در قم با آیت الله بیات زنجانی نایب رئیس اسبق مجلس دیدار کردند. در این دیدار آیت الله بیات گفت:

 

مشکلات ۸ سال گذشته از جمله سنگ اندازی در عرصه آگاهی بخشی به جامعه، تنها مشکل خبرگزاری ایلنا نبود بلکه مشکل ما نیز بوده است، در طول ۸ سال گذشته اجازه نمی‌دادند یک کتاب اخلاقی ما چاپ شود.

در ۸سال گذشته این کشور، صرفا زبان شما بسته نبود، بلکه تمام قلم به دستان در محدودیت بودند؛ فقط شما آسیب ندیدید، بلکه ملت ما آسیب دید. شجاعانه‌تر از قبل کار خود را دنبال کنید.

از اینکه می‌بینید اذیتتان می‌کنند، باید بدانید موفق هستید؛ و اگر کارتان نداشته باشند، بدانید در راه خدمت به مردم اثرگذار نیستید؛ آدم خاصیت دار عکس العمل طرف مقابل را به همراه دارد، و اگر بی‌خاصیت بودید اصلا کاری نداشتند.

بعد از گذشت ۳۵ سال و در شرایطی که جنگ نیست، شرایط کشور برای اجرای کامل قانون اساسی مهیا و آماده است، امروز تمام اصول قانون اساسی قابل اجرا می‌ باشد، بنده به عنوان کسی که تجربه قانونگذاری و حضور در کار‌ها را داشتم می‌گویم که شرایط کشور را برای اجرای تمام اصول قانون اساسی نامساعد نمی‌دانم و معتقدم حقوق اقوام و اقلیت‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اگر این کار انجام شود، هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد شد.

همانطور که در کشور ما به حقوق مسیحیان، اهل سنت و... توجه شده و هیچ مشکلی هم ایجاد نشده، اگر به حقوق اقلیت‌های قومی نیز بیشتر توجه شود مشکلی ایجاد نخواهد شد، بنده تمام اصول قانون اساسی را قابل اجرا می‌دانم و معتقدم برای این موضوع، کمی تدبیر و اعتماد به ملت راهگشا خواهد بود.

نباید افرادی فکر کنند ملت ما با گفتار یک فرد آسیب می‌بیند؛ این‌ها که این طور فکر می‌کنند، اسیر توهم‌اند، در حالی که با توهم نمی‌شود زندگی کرد.

عقلانیت، تکیه بر اصول قانون اساسی و اعتماد به مردم، از عوامل مهمی است که می‌تواند همه مسائل را حل کند.

نظام با اعتراضات کارگری و یا دیگر اعتراضات صنفی، نه تنها آسیب نمی‌بیند بلکه قوی‌تر هم می‌شود؛ اصلا اعتراضات کارگری مگر سیاسی است؟ مگر هر اعتراضی را باید سیاسی تلقی کنیم؟ برای مثال دانشجو، اگر غذایش بد باشد اعتراض می‌کند؛ این اعتراض که سیاسی نیست؛ اگر مثلا من مسئول باشم و این اعتراض را سیاسی بدانم، خودم ضعیف هستم؛ این اعتراض صنفی است و باید پرسید چه اشکالی دارد؟

اگر بگویند این حقوق حداقل قانون کار برای کارگران کافی نیست و اعتراضی داشته باشند، اشکالی ندارد، بلکه باید گفت این‌ها طبیعی است.

اگر مجلس قوی تری شکل بگیرد، و افرادی با شرح صدر بیشتری به مجلس بیایند، نه تنها نباید از این گونه اعتراضات کارگری و صنفی جلوگیری کنند، بلکه باید آن‌ها را تقویت کنند، چرا که این امر هم باعث روشن شدن خودشان و در ‌‌نهایت تقویت خودشان است.

اعتقاد دارم مجموعه کسانی که ادعا دارند با نظام رابطه خوبی دارند، باید از دولت حمایت کنند و الا خودشان و دولت و نظام را ضعیف کرده‌اند.

ما از دولت تدبیر و امید حمایت می‌کنیم، حضور مردم در انتخابات مبارک و محصولش هم مبارک بود؛ نتایجش هم این بود که نا‌امیدی تبدیل به امید شد؛ در گذشته واقعا چنین احتمالی نمی‌ دادیم که چنین دولتی روی کار بیاید؛ در گذشته نه تنها روزنه نبود بلکه به اندازه سوراخ سوزن هم فضا باز نبود؛ اعتقادم این است که برخی از مخالفان دولت مخصوصا برخی نمایندگان مجلس باید در برخوردشان با دولت تجدید نظر کنند، چرا که برخوردشان با دولت به نوعی برخورد با مردم است؛ آن‌ها باید بدانند انتخابات دوره بعد مجلس هر روز نزدیک ‌تر می‌شود و اگر همین طور پیش بروند بعد‌ها نتیجه‌اش را بد خواهند دید.

همانطور که در خبرگزاری ایلنا هم مشاهده می شود در جامعه ما، زنان در برخی موارد، بسیار موفق‌تر و قوی‌تر از مردان هستند.

 

پیک نت 10 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: