ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

جنگ با بحران و نه جنگ موشکی

بحران اقتصادی ج. اسلامی

با "اقتصاد مقاومتی" حل می شود؟ 
 
 
 
 

اقتصاد مقاومتی که طرح آن را مجمع مصلحت نظام تدوین، رهبر ابلاغ و سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه آمادگی اجرای آن را اعلام کرده اند، بتدریج با دو سئوال مهم همراه شده است. یک سئوال اینست که آیا این طرح اقتصادی، نوعی آمادگی برای شرایط جنگی است؟ و اگر اینگونه است، سیاست اتمی جمهوری اسلامی می خواهد سمت گیری نظامی پیدا کند؟

این بدبینانه ترین سئوال است و خوشبینانه ترین سئوال اینست، که آیا اقتصاد مقاومتی طرحی است برای برون رفتن از بحران عمیق اقتصادی که گریبان جمهوری اسلامی را گرفته؟ و آیا رهبر برای اعتراف نکردن به شکست سیاست اتمی – نظامی 8 سال گذشته، نام این اعتراف و طرح برون رفت از آن را "اقتصاد مقاومتی" گذاشته است؟

گروهی از فرماندهان سپاه و دار و دسته احمدی نژاد و احمد جنتی و ضرغامی و ... دل در گرو سئوال اول دارند. آنها به گونه در باره این طرح اظهار نظر می کنند که به شکست مذاکرات اتمی و رفتن به سوی شرایط جنگی و بستن اندک فضائی که با روی کار آمدن روحانی باز شده ختم می شود. رهبر نیز در مرز دو گروه و دو سئوال حرکت می کند اما دولت که مجری این طرح شده با صراحت می گوید که "اقتصاد مقاومتی" برای برون رفتن از بحران اقتصادی جمهوری اسلامی تدوین شده است. واقعیات اقتصاد بحران زده جمهوری اسلامی نظر دولت را تائید می کند. در همین شماره پیک نت دو گزارش را می خوانید که تائید کننده واقع بینی دولت است. یک گزارش از رادیو مسکو و دیگری گزارش صندوق بین الملل پول.

 

پیک نت 10 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: