ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

تازه ترین سخنان علی مطهری

نباید کسی را گرفت که چرا

گفتی ابروی نظام کج است؟ 
 
 
 
 

سخنان و تاکید های مکرر علی مطهری درباره زندانیان سیاسی و حصر موسوی و کروبی، در تازه ترین اظهار نظرش در همین ارتباط، در همایش سالانه حقوق شهروندی در کرمانشاه گفت:

احکام زندانیان سال ۱۳۸۸ سخت‌گیرانه بود. نباید با منتقدان برخورد شود. انتقاد از مقامات نظام به معنای براندازی نیست. برخی از محکومان سیاسی سال 88 روز بعد از انتخابات بازداشت شدند. نه در تظاهرات‌ شرکت داشتند و نه ادعای تقلب کرده‌ بودند. این افراد را به 8 سال و 10 سال زندان محکوم کرده اند. چرا؟ صرف اینکه این‌ها مخالف بودند و انتقاد می‌کردند که نباید آنها را گرفت و زندانی کرد. انتقاد از نحوه برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات سال ۸۸ به معنای ایستادن در مقابل نظام نیست و ما نباید مخالفان خود را به خاطر انتقاد تحت فشار قرار دهیم.

برخورد‌های خشونت‌بار که نتیجه آن ماجرای ستار بهشتی وبلاگ‌ نویس در بازداشتگاه پلیس است نمی‌تواند نظام را حفظ کند. برخورد با وبلاگ‌نویسی که روزانه تنها چند نفر از وبلاگ وی بازدید می‌کنند به خاطر توهین به نظام٬ رهبر٬ پیامبر٬ اسلام ارزش ندارد. ما معتقدیم باید مخالفان آزاد باشند که در چارچوب قانون حرفشان را بزنند و صراحتا هم به آن‌ها پاسخ داده شود.

 

پیک نت 18 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: