ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

امریکا: در صورت تخطی ایران از توافق ژنو

برخی تحریم ها لغو شده

بار دیگر اعمال خواهد شود 
 
 
 
 

وزارت خارجه آمریکا نیز بدنبال گزارش روز گذشته بازرسان آژانس انرژی اتمی متن بیانیه ای را منتشر کرد که بموجب آن ایران به تعهدات خود در توافقنامه ژنو عمل کرده و بنابراین امریکا نیز گام‌های مهمی را در جهت کاهش جلوگیری از صادرات نفت خام ایران برمی دارد و اجازه می‌دهد که شش مشتری کنونی نفت ایران در سطح کاهش یافته کنونی از ایران نفت بخرند.

هم‌چنین دولت آمریکا با همکاری متحدانش و ایران کانال‌های مالی ایجاد خواهد کرد تا ایران قادر باشد برای هزینه‌های دارویی، شهریه‌های دانشگاه‌هایی دانشجویان ایرانی خارج از کشور و تعهدات به سازمان ملل را بتوان بپردازد.

دولت آمریکا اقدامات مهمی را در جهت تعلیق تحریم‌ها برای افراد غیرآمریکایی که معاملاتی با ایران در جهت صادرات پتروشیمی و تجارت طلا و فلزات گرانبها و تامین محصولات غذایی و خدمات بخش خودروسازی ایران دارد گام برمی دارد.

همچنین دولت آمریکا در جهت ارایه لیسانس، بازبینی و ارایه خدماتی در جهت ایمن‌سازی خطوط هوایی ایران اقداماتی انجام می‌دهد. تعلیق تحریم‌ها برای یک دوره شش ماهه انجام می‌گیرد. هم‌چنین تعلیق این تحریم‌ها به ایران اجازه می‌دهد که در این مدت به بخشی از سرمایه‌های خود در خارج از کشور دست یابد.

اگر تشخیص داده شود که ایران اجرای تعهدات خود را معوق کرده تحریم‌های محدود تعلیق شده بار دیگر اعمال می‌شود.

 

پیک نت اول بهمن

 
 

اشتراک گذاری: