ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مانور موشکی درایران متوقف شد

ایران متعهد به اجرای

7 اقدام جدید اتمی شد!

 
 
 
 
 

نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاون مدیرکل آژانس انرژی اتمی در امور پادمان‌ها، روز گذشته (یکشنبه) در یک کنفرانس مشترک خبری که پس از دو روز مذاکره در پشت درهای بسته انجام شد، اعلام کرد:

ایران و آژانس انرژی اتمی بر سر هفت اقدام عملی دیگر در چارچوب همکاری با آژانس تا 25 اردیبهشت ماه سال 92 به تفاهم رسیدند. در این مذاکرات دو روزه تائید شده که ایران گام های اولیه را برای عمل به 6 تعهد خود به آژانس برداشته است.

قراراست جزییات هفت تعهد جدید ایران بزودی منتشر ‌شود.

گفته می شود بازدید مدیریت‌ شده از معدن "ساغند" و "کارخانه تولید کیک زرد" اردکان یزد و ارائه اطلاعات درباره دیگر مسائل از جمله 7 تعهد تازه ایران است.

یک عضو تیم مذاکره کننده در باره جزئیات دو روز مذاکراتی که به قبول 7 تعهد تازه ایران انجامید گفت:

در این مذاکرات در باره ابعاد احتمالی نظامی فعالیت اتمی ایران صحبت نشد. همچنین درباره توان موشکی و دفاعی ایران نیز بحثی نشد.

مطابق توافقی که در این دو روز بدست آمد، قرار شد تا پیش از گزارش جدید مدیرکل آژانس در ماه ژوئن 2014، ایران 7 اقدام مورد تفاهم در مذاکرات دو روز گذشته را انجام دهد.

در یک خبر دیگر که نمی تواند بی ارتباط با مذاکرات اتمی دو روز گذشته باشد، دولت روحانی با برگزاری مانور موشکی مخالفت کرد که ظاهرا دلائل آن کاهش از فضای نظامی و جنگی و بهانه سازی برای برهم خوردن تفاهم های اخیر با آژانس انرژ اتمی باید باشد.

 

پیک نت 21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: