ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

بزرگترین قراداد نفتی بین ایران و روسیه

سرمایه گذاران بین المللی

گروه گروه راهی ایران اند 
 
 
 
 

ایران و روسیه آماده امضای یک قرارداد بزرگ نفتی (نفت در برابر کالا)، ماهیانه یک میلیارد و 500 میلیون دلار می شوند. خبرگزاری رویترز در این مورد گزارش داد:

با این قرارداد، روسیه در هر روز 500 هزار بشکه نفت از ایران دریافت می کند و در عوض آن کالا و تجهیزات به تهران ارسال می کند.  یک مقام روس گفت: ما در حال مذاکره در مورد جزئیات این قرارداد هستیم.

رویترز به نقل از یک مقام ایرانی نیز گزارش داد: "تهران امیدوار است این قرارداد هرچه سریعتر امضا شود."

 

تدارک این قرار داد پس از توافق اخیر اتمی در ژنو آغاز شد و در روزهای گذشته گزارش هایی در باره تلاش شرکت های نفت غربی برای عقد قرارداد با ایران و حضور مجدد در میدان های نفتی این کشور منتشر شده بود

در همین رابطه اشپیگل آنلاین نیز نوشت:

سرمایه گذاران بین المللی به تهران هجوم آورده اند"

"دانیل برنبک" رئیس کمیته صنایع و تجارت آلمان در تهران، در این رابطه به اشپیگل گفت: هواپیماهای مسافری که عازم ایران هستند مملو از شخصیت های ایتالیایی هستند. این شخصیت ها شامل افرادی از شرکت انی و اس پی ای هستند.

به نوشته اشپیگل، فرانسه نیز در راه حضور دوباره در ایران است. در قراردادی که ارزش آن به میلیاردها دلار می رسد فرانسه مجددا مجوز صادرات قطعات خودروهای پژو را به ایران داده است.

به نوشته این روزنامه ها، علاوه بر ایتالیا و فرانسه، آمریکا نیز با شرکت های اگزون موبایل و شورون و تعداد دیگر از شرکت ها در مسیر حضور مجدد در ایران است. به گفته برنبک، این شرکت ها مسئول نوسازی تاسیسات استخراج، تولید و پالایش نفت در ایران هستند. این شرکت ها همچنین توسعه میدان های جدید نفتی در ایران را برعهده خواهند داشت.

 

پیک نت 21 دی

 
 

اشتراک گذاری: