ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

حضور محمد جواد لاریجانی در برنامه "شناسنامه" سیما

علاقه مشترک جواد لاریجانی

و سید ضیاء به کشاورزی! 
 
 
 
 

محمد جواد لاریجانی دبیر حقوق بشر در قوه قضائیه در برنامه "شناسنامه" شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی «شناسنامه» شرکت کرده و نکات زیر را مطرح کرد:

1- جریان فتنه، انبوهی از پرونده‌های پیچیده را به دنبال داشت، در آن زمان پرونده‌های جنجالی مطرح شد. همچنین در زمان آقای احمدی‌نژاد پرونده‌های مختلفی بازگو شد که یک‌ سر آن به دولت وصل می‌شد. بنابراین رسیدگی به این پرونده‌ها روند قضایی دارد که باید با دقت پیش رود اما گاهی در رسیدگی به پرونده‌ها در اطاله و عدم اطاله آن‌ها، مصلحت‌اندیشی‌هایی می‌شود که از نظر قانونی باید انجام شود. گاهی اوقات نیاز است که بعضی از زوایای پرونده ها اعلام نشود. این یک مصلحت‌اندیشی قانونی در چارچوب نظام است.

2- دربار مذاکرات ژنو چه این سند اجرا شود یا نشود، ما از دولت روحانی دفاع می‌کنیم ولی مهم این است که دولت نباید احساس فشار کند که این سند به جایی برسد. سند مذکور پایه قانونی ندارد ولی اعتبار دارد،  باید مواظب بود تا طرف مقابل ‌مان در مذاکرات هسته‌یی تخلف از عهد نکند.

3-  به نظر من آقای ناطق نوری سیاسی قابلی است و در جریان فتنه 88 به وی توهین شد. وی وارد سیاست شد، امتحانش را پس داده است و من طرفدار این هستم که وی فعالیت سیاسی وسیع‌تری داشته باشد.

4- درباره دیدار هیات پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی، کاری که این هیات انجام داد تخلف بود. هیچ کس با این تخلف موافق نبود. این هیات درخواستی برای این ملاقات از وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، مجلس، قوه قضاییه و ... نکرده بود و کسی هم با درخواست آن‌ها موافق نبود. البته بحثی که در مجلس شد شتابزده و بی‌دقتی بود. این افراد می‌خواستند با این اقدام نشان دهند که با افرادی که در فتنه شرکت کرده‌ بودند موافقند و حامی آن‌ها هستند و به نوعی گفته‌اند که ما آن‌ها را قبول داریم.

5- بنده به کشاورزی و دامداری بسیار علاقه دارم. حدود 25 سال است که این کار را انجام می‌دهم و از نظر من زیباترین کار کشاورزی است و اگر شما هم بیایید حتما به شما آبگوشت بیابانی می‌دهم.

(سید ضیاء عامل کودتای انگلیسی 1299 که منجر به سلطنت رضاخان شد نیز علاقه عجیبی به کشاورزی و دامپروری و مرغداری داشت!)

 

پیک نت 24 دی

 
 

اشتراک گذاری: