ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پسر اردوغان به ترکیه بازگشت

تصفیه های وسیع در تمام

ارگان های نظامی و دولتی ترکیه 
 
 
 
 

به دنبال گشایش پرونده رشوه و فساد مالی در دولت ترکیه که موجب دستگیری بسیاری از افراد بلند پایه و 3 پسر از وزرای کابینه اردوغان و استعفای چهار وزیر و جابجایی 12 وزیر و بازداشت رضا ضراب (صراف) و مدیر "بانک خلق" و غیره شد، موج دوم این پرونده از طرف دادستان "معمر آک کاش" گشوده و حکم جلب و بازجویی پسر نخست وزیر صادر شد. این حکم قانونا و کماکان جاری است. در پی افشای فساد و پولشوئی در کابینه اردوغان تغییرات بسیار وسیعی در قوای قضایی و امنیتی و انتظامی انجام شد. بیش از دو هزار قاضی و مدیران امنیتی - انتظامی از محل و پست کاری شان بر کنار شدند و به بخش های غیر فعال منتسب شدند. اردوغان در آستانه انتخابات شهرداری که پس از انتخابات مجلس دارای جایگاه دوم است تمامی تلاشش را به خرج می دهد که این وقایع سایه بر انتخابات پیش رو و اولین انتخابات ریاست جمهوری که وی از نامزدهایش خواهد شد نیندازد! ولی درد و مشکل اصلی اش سرنوشت پسرش "بلال" در این ماجراست.

پس از فاش شدن فساد مالی در دولت، بلال اردوغان رد پایش را گمُ کرد. هر چند برخی اخبار حاکی از آن بود که به گرجستان گریخته، ولی مدارک و شواهد تایید کننده ای در این خصوص در دست نبود. تا اینکه 11 ماه ژانویه محل و محلات اقامتش توسط حزب کمونیست ترکیه کشف شد.

بلال اردوغان به شهر "آرتوین" واقع در شمال شرق ترکیه گریخته بود. این شهر در نزدیکی مرز گرجستان می باشد. در مورد محل اقامت بلال در این شهر دو احتمال وجود دارد:

1- شهردار کنونی استانبول  " قادر توپ باش " که وابسته به حزب حاکم است و از اهالی شهر آرتوین می باشد بلال اردو غان را در خانه یکی از خویشانش پنهان کرده.

2- سرمایه داری به اسم "جلال اوز تورک" خانه ای برای وی در شهر آرتوین تدارک دیده.
حزب کمونیست ترکیه به طور غیر مستقیم با "جلال اوزتورک" ارتباط برقرار می کند و از وی در مورد بلال سوال می کند. جلال اوزتورک هرگونه رابطه ای با بلال اردوغان و خصوصا انتقال وی به گرجستان را تکذیب می کند. ولی اطلاعات موثقی در دست است مبنی بر اینکه بلال اردوغان در روزهای آخر سال 2013 در شهر باطوم واقع در گرجستان بوده است.

بر اساس اخبار موثق وی پس از مدت کوتاه اقامت در باطوم راهی شهر باکو در آذربایجان می شود و در هتلی به نام " قفقاز سیتی هتل " اقامت می کند.

پرتال خبری حزب کمونیست ترکیه جهت اطمینان با مسئول اطلاعات هتل تماس می گیرد و جویای بلال اردوغان می شود. این مسئول در جواب می گوید: "اینجا بود ولی امروز هتل را ترک کرد" در همان لحظه یکی از مدیران هتل تلفن را از مسئول اطلاعات می گیرد و می گوید: "ایشان در این هتل نبوده، در باکو دو هتل دیگر به اسم قفقاز است و شاید آنجا باشند" و مکالمه تلفنی را قطع می کند!
پس از کشف محل اختفای بلال اردوغان وی بلافاصله به ترکیه باز می گردد و صبح روز 12 ژانویه به همراه پدرش جهت دعا به مزار مادر نخست وزیر می رود. طی مدت نزدیک به یک ماه از آغاز تفشتی رشوه و فساد مالی و ناپدید شدن بلال اردوغان تصفیه های وسیع شبه کودتایی در دستگاه های قضایی- امنیتی- انتظامی صورت گرفته و این تصفیه ها فعلا نوعی مصونیت برای پسر نخست وزیر فراهم ساخته است.

 

پیک نت 24 دی

 
 

اشتراک گذاری: