ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

کنفرانس خبری امام جمعه اهل سنت زاهدان

من به دولت جدید، برای رفع

مشکلات اهل سنت امید دارم 
 
 
 
 

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان،  در یک نشست خبری که روز شنبه (۲۱ دی) در دفتر خویش تشکیل داد، از ملاقات اخیر خود با ریاست جمهوری در تهران خبر داد و در ادامه گفت:

 

«وحدت فقط برای یک هفته نیست. ما در تمام سال باید وحدت داشته باشیم و برادروار در کنار همدیگر زندگی کنیم. هفته وحدت برای تجلیل و بررسی جوانب مختلف اتحاد و یکپارچگی است. وحدت به این معنا نیست که فقه و عقاید یکدیگر را بپذیریم، بلکه وحدت به این معناست که به مشترکات فیمابین توجه کنیم و به همدیگر احترام بگذاریم، حرمت یکدیگر را حفظ کنیم، اهانت نکنیم، به همدیگر افترا نبندیم و بغض‏ها و عداوت‏ها را از بین ببریم.»

در گذشته به خاطر نبود امنیت کافی بسیاری از سرمایه داران این منطقه را ترک نموده و سرمایه خود را در دیگر مناطق سرمایه گذاری کرده اند. گاهی اوقات به آنها فشار آورده شده که شما پرونده دارید و از آنها پول مطالبه می شده، و یا اینکه تهدید شده اند. در نتیجه صنعت منطقه افت کرده و موجب افزایش بیکاری و تضعیف اقتصاد شده است. اکنون با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید- الحمد لله- این مشکلات در حال برطرف شدن هستند و در آینده نزدیک امیدواریم که با بازگشت امنیت، سرمایه داران نیز به منطقه بازگردند و شاهد آینده ای درخشان باشیم.

بنده به این دولت امید زیادی دارم؛ همه مردم، به ویژه اقوام و مذاهب مختلف با وجود اینکه تا کنون اقدام خاصی در این خصوص صورت نگرفته، امیدوار شده اند. هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی مشکلات کاهش پیدا کرده اند و توصیه ما به دولت این است و در ملاقاتی که با جناب رئیس جمهور داشتم نیز گفته ام که تلاش کنند تا در داخل کشور آشتی ملی به وجود بیاورند؛ اقوام و مذاهب در کنار هم قرار بگیرند؛ از افراط دوری شود. امیدوارم که از همه ایرانی‏ها صرف نظر از قوم ، اندیشه و مذهب، بر حسب شایستگی و شایسته سالاری کار گرفته شود، و امیدواریم که ایران به جایگاه اصلی خود برسد.»

در تحولات سوریه و مصر و عراق دست دشمنان و بیگانگان در کار است و همه اینها به خاطر امنیت اسرائیل است. دشمنان اسلام می کوشند تا کشورهای اسلامی عقب بمانند. مردم سوریه و مصر و عراق باید کشورشان را بسازند. جنگ عراق و سوریه جنگ فرقه ای نیست، بلکه جنگ قدرت است. وقتی در تقسیم قدرت با هم توافق نمی کنند مذهب را به میان می کشند و از نام مذهب سوءاستفاده می کنند، در حالی که اگر مسئولیت ها به صورت عادلانه تقسیم شود این مشکلات حل می شود.

اهل سنت تهران نیاز شدیدی به مسجد دارند. عده کثیری در آنجا مقیم هستند و مردمی که جهت کارهای خود به آنجا مسافرت می کنند برای ادای فریضه نماز نیاز به مسجد دارند. البته جدیدا پیگیری نشده، اما امیدواریم که هر چه زودتر این مشکل اهل سنت در مرکز کشور حل شود.

 

 

پیک نت 25 دی

 
 

اشتراک گذاری: