ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

نامه سندیکاها به حسن روحانی

پرونده مرتضوی و تامین اجتماعی

30 میلیون شاکی زحمتکش دارد! 
 
 
 
 

سندیکای کارگران فلزکار و مکانیک و هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزیینات ساختمان با انتشار نامه‌ای سرگشاده‌ خطاب به حسن روحانی، رسیدگی به پرونده فساد در تامین اجتماعی را وظیفه‌ای ملی توصیف کردند و خطاب به رئیس جمهوری  نوشتند:

«در راه رسیدگی به پرونده فساد در تامین اجتماعی سندیکاهای کارگری و کارگران ایران پشتیبان شما هستند و از هیچ گونه کمکی برای بازگرداندن این اموال، دریغ نخواهند کرد. بعد از قرائت پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی درمجلس، آشکار شد که ورشکستگی این سازمان از کجا ریشه می‌گیرد.

سازمان تامین اجتماعی که باپول‌های کسر شده از حقوق ما کارگران و پدرانمان شکل گرفته است و باید تحت نظر کارگران اداره شود، به دست کسانی اداره می‌شد که هیچگونه دغدغه کارگری نداشته‌اند.

سالهاست که مسوولان از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی و از بحرانی شدن وضعیت منابع پولی این سازمان سخن می‌گویند و ما کارگران در این سخنان شک کرده‌ایم. حال با افشای اسناد حیف و میل در این سازمان بر همه ما مسلم شده که نگرانی مسوولان از کم شدن منابع مالی نه دلسوزی برای کارگران و تامین اجتماعی، بلکه نگران پاداش‌ها و حقوق های چند صد میلیونی خود از جیب ما بوده‌اند.

می‌گویند از ۲۰۸ کارخانه‌ای که از پولهای ما خریداری شده بود ۱۳۸ کارخانه را بدون گرفتن ریالی پول به فردی به نام بابک زنجانی فروخته‌اند. بیمه شده ای که برای گرفتن یک عینک که حق است باید کفش آهنی بپوشد و برای دریافت پول عینک باید چند جورسند ارایه دهد، چگونه باور کند بدون گرفتن پولی ۱۳۸ کارخانه را فروخته‌اند؟ آیا این پول حق بیوه زنان و فرزندان کارگران پدرمرده نبود؟ آقایانی که فقط در شهریور و مرداد امسال ۸۴۰ میلیون پاداش برای خود نوشته و گرفته‌اند، این چنین به ماخدمت کرده‌اند. و این درحالی است که تامین اجتماعی از بیمه کردن کارگران ساختمانی علی‌رغم تصویب دولت و مجلس خوداری می‌کند و ازبازنشستگان با سابقه ۱۰ سال فرانشیز ۳۰ درصدی در درمانگاه‌های تامین اجتماعی می‌گیرند.

ما کارگران از ریاست محترم جمهورآقای دکترحسن روحانی می‌خواهیم:

نظر به وسعت تخلفات انجام شده در سازمان تامین اجتماعی، که دارایی‌اش از حق بیمه خیل عظیم کارگران طی سال‌ها گردآوری شده و تامین کننده حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و خانواده‌های بی‌سرپرستی است که از تامین اجتماعی حقوق میگیرند و این دخل و تصرف بدون اطلاع و رضایت ۳۰ میلیون خانواده تامین اجتماعی صورت گرفته، تبدیل به یک پرونده ملی گشته است. نتیجه این پرونده هرچه باشد کمتر از مذاکرات هسته ای و یا مسایل مهم دیگر نیست و میتواند اعتماد و یا بی اعتمادی را نسبت به شما داشته باشد. با توجه به ویژه بودن این پرونده و شاکیان 30 میلیونی آن که همگی از زحمتکشان ایران هستند و با توجه به تعهد شما در دفاع از حقوق افراد جامعه از شما می‌خواهیم، تا بازگرداندن آخرین ریال اموال به غارت رفته سازمان تامین اجتماعی را پیگیری و نتیجه را به کارگران ایران گزارش دهید.

ما از غارت داراییهایمان گذشت نخواهیم کرد!

 

پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: