ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 مرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

از سوی عضو هیات علمی انستیتو پاستور

ایران بزرگترین وارد کننده

دارو در جهان اعلام شد! 
 
 
 
 

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی کشور و عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران اعلام کرد : ایران به نسبت جمعیت بزرگترین وارد کننده دارو در دنیاست.

جانشین فرمانده مرزبانی: در سال جاری مقادیر زیادی دارو در کردستان و آذربایجان غربی کشف و ضبط شد. در بررسی های اولیه مشخص شد بسیاری از این داروها به عنوان پیش ساز مواد مخدر صنعتی وارد کشور شده است. در آخرین عملیاتها ماموران موفق به کشف 670 کیلوگرم پیش ساز در سردشت و 70 کیلوگرم در کردستان شدند.

بیشتر قاچاق دارو توسط کوله بران از غرب کشور صورت می گیرد که با دریافت پولی ناچیز کالای قاچاق از آنسوی مرزها وارد کشور می کنند. 

وزیر بهداشت: دو نرخی شدن ارز دارویی در کشور از سال گذشته فساد ایجاد کرده بود که با تک نرخی شدن نرخ ارز دارو بسیاری از مفاسد فاصله تولید تا عرضه دارو حل شد!

قبلاً ما به شرکتهای پخش دارویی یارانه می‌دادیم و می‌گفتیم فلان داروی میلیون تومانی را با استفاده از این یارانه به قیمت مثلاً 50 هزار تومان به داروخانه تحویل بده و به ویترین داروخانه ببر اما چون قیمت واقعی دارو چندین برابر قیمت آن در داروخانه است، دارو از داروخانه خارج می شد. (می رفت بازار سیاه) می خواهیم یارانه دارو را حالا مستقیم به مریض بدهیم!

 

پیک نت  6 مرداد 1392

 
 

اشتراک گذاری: