ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 مرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

آمادگی سپاه برای خروج

از عرصه اقتصادی را اعلام کرد 
 
 
 
 

سرلشگر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، روز چهارشنبه گذشته سخنران مراسم "سازمان سینمائی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس" شد تا زیر فشار سنگینی که درجامعه علیه فعالیت های اقتصادی فرماندهان سپاه وجود دارد بگوید:

در زمان جنگ به دلیل نبودن پیمانکاران، نیروهای مسلح وارد عمل شدند. نیروهای مسلح هیچ طرحی را سر خود در کشور اجرا نکردند. آن‌ جایی که داوطلبی نبود، نیروهای مسلح کار می‌کردند.

نیروهای مسلح در اقتصاد به دولت «کمک» می‌کنند و هر کجا پیمانکاری نباشد و دسترسی به امکانات اجرایی وجود نداشته باشد، وارد عمل می‌شوند. هرگاه که دولت نیازی به این امکانات حس نکند نیز این امکانات به درون نیروهای مسلح باز می‌گردد.  ژنرال‌ها اصلا اقتصادی نیستند و نیروهای مسلح برای کسب درآمد و گرفتن کار مردم به صحنه نیامدند و خود را رقیب مردم و تولیدکنندگان داخلی نمی‌بینند.

این‌ که نیروهای مسلح در اقتصاد به دولت کمک می‌کنند واقعیت دارد، آن هم با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب و دعوت ایشان پس از جنگ صورت گرفت... امروز نیز ما برای گرفتن کار مهاجم نیستیم و با توان‌مان ایستاده‌ایم.


خبرگزاری مهر در ارتباط با این سخنان نوشت:

احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی، به تازگی با انتقاد از فعالیت اقتصادی «نظامیان» و «نیروهای امنیتی» ایران، از مقام‌های حکومتی خواست که در این مورد «تصمیم قاطعانه‌ای» بگیرند.
وی گفت: «نظامیان ما با سلام و صلوات وارد بازار‌ها شده‌اند و دیگر نمی‌شود آن‌ها را به راحتی خارج کرد.»

در حال حاضر بخش‌هایی از سپاه پاسداران مانند قرارگاه خاتم‌الانبیا، بسیاری از پروژه‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلفی نظیر انرژی، راه و ترابری و مخابرات را در دست دارد.
در این میان یکی از جنجالی‌ترین موارد، نحوه واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیومی وابسته به سپاه بود، اقدامی که مجلس آن را «صوری و کاملا غیررقابتی» خواند.
در سال‌های گذشته روند انتقال مالکیت شرکت‌های دولتی به سپاه و واگذاری پروژه‌های اقتصادی به این نهاد نظامی همچنان ادامه داشته است. سال گذشته نیز مسئولیت ساخت سد و نیروگاه بختیاری در استان لرستان، که از آن به عنوان «بزرگ‌ترین پروژه عمرانی ایران» یاد می‌شود به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شد.

 

پیک نت  20 مرداد 1392

 
 

اشتراک گذاری: