ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 اردیبهشت  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پنجشنبه در استانبول برگزار شد

پایان چند باره

مذاکرات بی نتیجه اتمی! 
 
 
 
 

روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" یک روز پس از مذاکرات جلیلی (دبیرشورای عالی امنیت و مذاکره کننده اتمی جمهوری اسلامی) با "کاترین اشتون"، همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه +15 برای مذاکرات اتمی با ایران از بی نتیجه ماندن آخرین دیدار این دو، در روز پنجشنبه گذشته در استانبول خبر داد.

به نوشته این روزنامه، جلیلی گفته است: برای لغو محدود تحریم ها از ایران خواسته اند غنی‌سازی 20 درصدی متوقف شود و از تاسیسات اتمی "فردو" بازرسی‌های سرزده انجام شود. این خواست ها متوازن با لغو محدود تحریم ها نیست.

جلیلی که با "کریستین ساینس مانیتور" مصاحبه کرده، همچنین اضافه کرده است: اگر خواست های آنها با درخواست های ما برای محدود کردن تحریم ها توازن داشته باشد، آنوقت می توانیم وارد گفتگوئی متوازن بشویم.

جلیلی نگفته که این "توازن" چیست و چنان از ورود به اصل موضوع گریخته که ظاهرا "متوازن" نام و کلید رمز مذاکراتی است که با سرنوشت یکایک مردم ایران درارتباط است اما نه مردم و نه آنها که به نمایندگی از مردم در مجلس نشسته اند هم از این رمز خبر ندارند.

جلیلی در همین مصاحبه گفت: با 1+5 قرار است در آینده نزدیک گفتگو کنیم.

کریستین ساینس مانیتور بصورت همزمان با "کاترین اشتون" نیز پس از دیدار وی با جلیلی مصاحبه کرد و سئوالاتی را که از جلیلی کرده بود از وی نیز کرد. کاترین اشتون در این مصاحبه گفت:

ما فهمیدم آن "توازنی" که جلیلی می گوید چیست اما اجازه بدهید منتظر بمانیم تا ببینیم چه می شود!

 

پیک نت  29 ادریبهشت 1392

 
 

اشتراک گذاری: