ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اعتصاب کارگران معدن کوشک

در اعتراض به اخراج فعالان صنفی 
 
 
 
 

 

250 کارگران معدن کوشک در اعتراض به اخراج 17 تن از فعالان صنفی معدن و عدم تحقق وعده های کارفرما و شورای تامین آستان از دست به اعتصاب زده اند. به گزارش خبرگزاری ایلنا کار در این معدن از صبح دوشنبه، چهارم اسفند ماه بطور کامل متوقف شده و کارگران دست از کار کشیده‌اند.

۱۷ تن کارگر اخراجی  از جمله ۱۲ نفر کارگرانی بودند که پس از اعتراضات صنفی در آذر ماه سال جاری ابتدا توسط کارفرما از کار اخراج  و مجددا به کار بازگشته بودند اما  همزمان با موج جدید اخراج‌ها ۵ کارگر دیگر نیز همراه  آنها اخراج شده‌اند.

یکی دیگر از مطالبات کارگران معدن کوشک تشکیل انجمن صنفی بود؛ درخواست تشکیل انجمن صنفی به اداره کار رسید اما صاحب معدن کوشک با تشکیل انجمن صنفی کارگران بشدت مخالفت کرده است.

به گزارش ایلنا عمده‌ترین مطالبات کارگران معدن کوشک بافق اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، توجه به مسائل رفاهی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در محل معدن، پرداخت حق سختی کار و حق پله و تونل، حق جذب سرب و هزینه‌های غذایی، برخورداری از امنیت شغلی و افزایش مدت قراردادهای منعقده، عدم استفاده از دستگاه‌های فرسوده در معدن و همچنین استاندارد سازی سیستم‌های برق و آب و تهویه و نامناسب بودن امکانات خانه بهداشت، پرداخت اضافه کاری طبق قانون و مواردی از این دست عنوان شده بود.

پیک نت  5 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: