ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

رزمایش سپاه پاسداران در تنگه هرمز

ماکت فلزی ناو آمریکایی

با موفقیت تسخیر و منهدم شد 
 
 
 
 

دیروز چهارشنبه نهمین رزمایش پیامبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز

با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، علی لاریجانی رئیس مجلس و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ها همزمان با صدور فرمان آغاز این رزمایش اجرای عملیات مین‌ریزی از سوی قایق‌های تندرو و تهاجمی سپاه پاسداران انجام گرفت.

در ادامه این رزمایش چهار فروند موشک ساحل به دریا به سمت ماکت ناو هواپیما‌بر آمریکایی مستقر در مسیر جزیره لارک به مدت 15 دقیقه شلیک شد. بالگردهای مسلح به موشک نیز با هدف‌گیری ناو ماکت هواپیمابر اقدام به شلیک موشک‌های خود کردند.

همچنین این ماکت‌ هواپیمابر از سوی 12 شناور موشک‌انداز تندرو که قابلیت حرکت با سرعت بالای 55 تا 60 نات را دارند، مورد اصابت موشک قرار گرفت.

در این رزمایش هم‌چنین چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین فاتح 110 و زلزال از فاصله بیش از 270 کیلومتری به هدفی متحرک شلیک شد.

در ادامه یگان‌های ویژه نیروی دریایی پس از مورد اصابت قرار دادن ناو هواپیمابر فرضی دشمن این هواپیمابر را تصرف کردند.

برگزار کنندگان رزمایش توضیح ندادند اگر بجای ماکت ناو امریکایی، ناو هواپیمابر واقعی قرار داشت چه واکنشی قبل از شروع این عملیات یا در حین آن از خود انجام می داد و چه ضربات متقابلی وارد می کرد و آیا تسخیر و نابود کردن ناو واقعی به همان سادگی ماکت آن هست یا خیر؟

در عین حال سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه، پیام این رزمایش را اقتدار جمهوری اسلامی و برقراری امنیت و صلح در خلیج فارس و تنگه هرمز اعلام کرد و گفت : مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند. امیدوارم وحدت و انسجام کشورهای منطقه روزی بیشتر از امروز شود تا دشمنان فرامنطقه‌ای با ترک منطقه اجازه دهند مردم زندگی خود را داشته باشند. هرگز دلمان نمی‌خواهد از این تسلیحات استفاده کنیم.

پیک نت  7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: