ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مدیر کل قوه قضاییه خبرداد

ثبت سالانه 150 هزار طلاق

و 700 هزار دعوای خانوادگی 
 
 
 
 

علی محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه بیش از 150 هزار طلاق سالانه در کشور ثبت می‌شود گفت:‌ کاهش سن بلوغ، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش زندگی مجردی، روابط خارج از چارچوب و بالا رفتن آمار زنان سرپرست خانوار از چالش‌های اساسی است، همچنین گرایش به تجمل‌گرایی و سخت شدن شرایط ازدواج دامن خانواده‌ها را گرفته است.

امروز طلاق توافقی، مطالبه مهریه، الزام به تمکین، مطالبه نفقه که نشان از ناهنجاری حوزه خانواده می‌دهد در صدر دعاوی خانواده قرار گرفته است، همچنین بیش از 700 هزار دعاوی خانواده در سیمای خانواده سالانه ثبت می‌شود.

زنگانه سپس به ارائه راه حل های فلسفی برای این مشکلات پرداخت و گفت : کسانی که با سبک زندگی اسلامی - ایرانی و مهارت‌های زندگی ناآشنا هستند در زندگی مردگی می‌کنند. نشانه‌های آنها عبور از ارزش‌ها، منفی‌اندیشی، سیاه‌بینی، بی‌ارادگی، سستی و بسیاری از علایم روحی و روانی است.

ناآشنایی، بیگانگی و بی‌توجهی موجب می‌شود تا زندگی برای این افراد و اطرافیانشان قرین ناکامی و توأم با شکست شود. توسعه علوم و پیشرفت در همه زمینه‌ها جنبه سخت‌افزاری تمدن نوین اسلامی است.

در جامعه ما عده‌ای ثروتمند مرتب ثروت خود را به رخ دیگران می‌کشند، این افراد باید دست از رفتار خود بردارند و افرادی غیرمتمکن نیز بدانند که فقر در اعتقادات ما فخر و زینت است. تحمل فقر وقتی سخت می‌شود که عده‌ای با به رخ کشیدن ثروت خود آن را برای دیگران غیرتحمل کند.

پیک نت  7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: