ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنان مهم علی یونسی دستیار روحانی و وزیر سابق اطلاعات

شیعیان انگلیسی، خطر جنگ مذهبی

نقض حقوق بشر، قتل زهرا کاظمی
 
 
 
 

 حجت‌الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی و دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقلیت های مذهبی با خبرگزاری ایسنا گفتگو کرده است. وی در این گفتگو نکات مهمی را از جمله درباره خطر گسترش جنگ مذهبی در منطقه بسود اسرائیل، نقش شیعیان انگلیسی، آماده نبودن مجلس کنونی برای رای به قانون حقوق شهروندی، ضرورت حذف نیروهای افراطی و ناقضان حقوق بشر از دستگاه دولتی بیان کرده است. وی همچنین بدون ذکر نام به نقش قاضی مرتضوی در قتل زهرا کاظمی خبرنگار نشریه کانادایی در دوران محمد خاتمی اشاره کرده است.
محورهای این گفتگو را در زیر می خوانید :
آن‌هایی که از صبح تا شب علیه وحدت مسلمانان تبلیغ می‌کنند در حدود 15 شبکه تلویزیونی دارند و پول این شبکه ها را هم شیعه‌های انگلیسی می‌دهند و شیعه انگلیسی به نظر من در راستای اسلام آمریکایی است. آمریکایی ها یک نوع اسلام را برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان درست کرده اند و انگلیسی‌ها یک نوع شیعه برای ایجاد دعوا میان شیعه و سنی ایجاد کردند.
هیچ خطری بالاتر از جنگ مذهبی نیست، این مساله‌ای است که اسرائیل روی آن سرمایه‌گذاری کرده و من وقتی وزیر بودم موارد زیادی از این دست کشف کردم. چنانچه شاهد بودم کسانی دلارهایشان را از خارج به فلان روحانی می‌دادند تا علیه مقدسات اهل سنت کتاب بنویسد.
همه ما توقع داریم صدا و سیما به خصوص بعد از اینکه ریاست آن تغییر کرده است سعی کند سیاست های مقام معظم رهبری را در امر تقریب اجرا کند که البته من اخیرا علائمی در این راستا از صدا و سیما دیده ام چنانچه مثلا سعی کردند میدان مداحان افراطی را محدود کنند.
یکی از شعارهای اساسی این دولت پیگیری و تدوین پیش نویس حقوق شهروندی بوده است. البته ما باید مجلس آماده ای داشته باشیم و من بعید می‌دانم این مجلس پیشنهاد دولت را تحمل و تصویب کند. باید مجلس بهتری در جهت لایحه حقوق شهروندی آماده شود.
رعایت حقوق شهروندی فقط دست دولت نیست و خیلی از سازمان‌های دیگر باید همراهی کنند. در حالی که بعضی از آن‌ها همراهی نمی‌کنند. تندروهایی هم وجود دارند که در اختیار هیچ‌کس نیستند و بسیاری از این تندروها در مراکز قدرت نفوذ کردند و خودشان عمل می‌کنند که البته به نام جمهوری اسلامی تمام می‌شود.
هم اکنون چند سال است که با دولت کانادا مشکل پیدا کردیم و در مورد حادثه‌ای که درخصوص زهرا کاظمی اتفاق افتاد تمامی مدارک مبنی بر اینکه چه کسانی این کار را کرده‌اند وجود دارد؛ اگرچه خدا از جای دیگر آن‌ها را مجازات کرد.
هم اکنون هم بسیاری از موارد نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم و در خیلی جاها صورت می‌گیرد که نفوذ عناصر افراطی و تندرو دیده می‌شود و جمهوری اسلامی باید بتواند از دست این‌ها خلاص شود. این افراد باید بتوانند در مجلس حرف بزنند اما در مراکز قدرت که حقوق مردم را نقض می‌کنند نباشند.
 

پیک نت  7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: