ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش رسیده: دشمن شد سبب خیر!

ممنوع التصویر شدن خاتمی

محبوبیت مردمی او را آشکار کرد! 
 
 
 
 

 

با سلام- پس از اعلام ممنوعیت خبری و تصویری محمد خاتمی به طرز باور نکردنی حمایت های گسترده مردمی بخصوص جوانان در فضای مجازی آغاز شد و این حمایت ها در حال افزایش است بگونه ای که در فضای وایبر هر روز صدها هزار پیام و تصویر و بنر در هواداری از خاتمی و مخالفت با حصر خبری او انتشار می یابد. این حمایت ها، همچنان هر روز و هر ساعت ابعاد گسترده تری می یابد و آنچنان در گروه های مختلف  وایبری و سایر شبکه ها گسترده شده که اندک مخالفان او مجبور به سکوت و یا ترک گروه های مجازی که در آن عضویت داشته اند شده اند.

این وضعیت را می توان سونامی حمایت از خاتمی نامید که قطعا اگر حکومت می دانست هیچگاه بدست خودش موجبات محبوبیت دهها میلیونی خاتمی را اینچنین فراهم نمی کرد.

عمده پیام های متعددی که ادامه دارد به مقایسه عملکرد اقتصادی، مالی و اخلاقی خاتمی با احمدی نژاد می پردازد. همچنین در مورد آزادی های اجتماعی و موقعیت ایران در جهان. گاه این مطالب آنچنان روشنگرانه و هوشمندانه تهیه شده که حتی موجب حمایت افراد کم اطلاع و یا  بی تفاوت می گردد. از جمله، مطالب و تسلیت هائی که در باره درگذشت خواهر خاتمی تهیه و منتشر شد.

اما علاوه بر فضای مجازی و حمایت میلیون ها کاربر از خاتمی با درج پیام و تصاویر متفاوت از او در محیط های واقعی نیز حمایت علنی از خاتمی گسترده است.

علاوه بر دانشگاههای مختلف تهران و استانها که تصاویر مختلف خاتمی در بردها نصب شد، این فعالیت به سطح خیابانها و معابر هم کشیده شده است.

شخصا پوسترهای خاتمی را در نقاط مختلف میدان انقلاب و چهار راه ولیعصر و در ایستگاههای اتوبوس اطراف دانشگاه تهران دیدم. این مسئله چنان رو به گسترش است که حالا واحدهائی از بسیج را مامور پاره کردن آنها کرده اند. در ایستگاه اتوبوس میدان انقلاب روبروی سینما بهمن زمانی که چند بسیجی قصد پاره کردن پوسترهای خاتمی را داشتند با هو شدن از سوی مردم بخصوص دانشجویان روبرو شدند و در حالی که به شدت عصبانی شده بودند وقتی که کثرت جمعیت حامی خاتمی را دیدند بطرز مفتضحانه ای از محل فرار کردند. به جرات میتوان گفت چنین وضعیتی در فضای مجازی و وایبری ایران تاکنون بی نظیر بوده و حتی به سرعت در حال پیشی گرفتن از فضای ایجاد شده مرتبط با مرگ مرتضی پاشایی است.

پیک نت  25 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: