ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 2 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه سفیر اسبق لبنان

تقاضاهای مکرر جهانی

برای دیدار با محمد خاتمی 
 
 
 
 

 سفیر اسبق جمهوری اسلامی در لبنان "محمد علی سبحانی" در ارتباط با کنفرانسی که در تهران علیه خشونت و افراط گرائی روزهای 17 و 18 دیماه گذشته تشکیل شد، با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده و گفته است:

در این کنفرانس که سران کشور‌ها از سرتاسر دنیا در آن حضور داشتند٬ تقاضاهای بسیاری برای دیدار با آقای خاتمی مطرح شد که این موضوع نشان می‌دهد آقای خاتمی به عنوان یک چهره برجسته چقدر می‌تواند در حل مشکلات تاثیر داشته باشند.

بسیاری از سران کشور‌ها و روسای جمهور فعلی و سابق و چهرهای فرهنگی و سیاسی دنیا مدام به آقای خاتمی نامه می‌نویسند و از او دعوت یا تقاضای ملاقات دارند اما در داخل برای بهره‌گیری از این سرمایه ملی و اجتماعی فضا فراهم نیست. آقای خاتمی در اوایل قرن جدید موضوع مهم گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کردند که به این علت٬ تا به امروز ایشان٬ جایگاه خاصی در فضای بین‌المللی دارند. بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی در ایران٬ به جای اینکه از این توان و قدرت برای دستیابی به این گونه اهداف استفاده شود٬ بهر کافی برده نشد.

اطلاع دارم غیر از نامه آقای خاتمی به دبیر کل٬ برخی از سران کشور‌ها و رجال فکری و فرهنگی نامه‌هایی نوشته‌اند و از آقای خاتمی می‌خواهند در موضوع مقابله با گسترش خشونت فعال باشند و مسئله گفتگوی تمدن‌ها را مطرح می‌کنند. حتی بعضی از مراجع و چهره‌های فرهنگی و فکری داخلی نیز از ایشان چنین تقاضایی را همیشه دارند.

پیک نت  2 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: