ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پیام رهبر، برای مردم نان و آب نمی شود

فتنه بزرگ در غارت بود

مردم دنبال نخود سیاه نمی روند 
 
 
 
 

 

گزارش خبری خبرگزاری ایسنا، در ارتباط با نامه اخیر نهاد ریاست جمهوری:

«جهش‌ها و نوسانات ارزی که در دو سال پایانی دولت گذشته در بازار آزاد اتفاق افتاد و نوسان شدیدی که برای نرخ ارز ایجاد شد به خروج ارقام نجومی دلار از کشور انجامید.

معاون اول رئیس جمهور "جهانگیری" خطاب به مسئولان ارز و بانک مرکزی دولت گذشته چندی پیش از 2.7 میلیارد دلاری که در اختیار بابک زنجانی قرار گرفت و جلسات وی با رئیس کل سابق بانک مرکزی و همچنین از 22 میلیارد دلاری که از طریق صرافی ها از کشور خارج شد پرده برداشت.

سوال ما اینست که با این پول مگر چقدر می‌شود به سفر، عیش و نوش پرداخت؟ این پول حتما در جایی است و باید مشخص شود که کجاست؟ موضوع دوم اینست که این فرد چگونه به این سیستم ورود پیدا کرده است. وقتی این شخص به بانک می‌ رفت رئیس کل بانک مرکزی از جلسه بیرون می‌آمد تا با او صحبت کند. وزرا به ملاقات او می‌رفتند. حال باید پرسید چه کسی پشت پرده بوده؟ این دست‌های پشت پرده باید رو شوند. بخشی از این مبلغ مربوط به پول نفت و بیش از یک میلیارد دلار آن مربوط به سپرده‌های بانک مرکزی نزد یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت بوده و اکنون بازگشت آن یک مطالبه عمومی است. به چه دلیل یک جوان کم سابقه توانسته به این میزان از اموال بیت‌المال دسترسی پیدا کند.

دولت قبل برای کنترل ارز تدبیری را به کار گرفت و گفت ارز را به صرافی‌های دبی و استانبول بفرستید که در نتیجه آن ظرف 18 ماه 22 میلیارد دلار به خارج از ایران رفت.

ایسنا پس از نقل قول های بالا از جهانگیری، خود می نویسد:

اظهارات اخیر قائم مقام بانک مرکزی مبنی بر وجود مستنداتی که خروج 22 میلیارد دلار ارز را از کشور تایید می کند همزمان است با سکوت دولت گذشته و اعلام رانت 7000 میلیاردی که چندی پیش در مجلس عنوان شد که در نوسانات ارزی در دولت قبل ایجاد شده و سود هنگفتی از فروش ارز برده  اند، که همگی می تواند مهر تاییدی باشد بر خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور.

پیک نت  8 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: