ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سایت صدای روسیه:
بازگشت کره شمالی
به پای میز مذاکره اتمی!

 
 
 
 
 

 سایت خبری "صدای روسیه" نوشت: ایالات متحده و کره شمالی گفتگوهائی غیر علنی را برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه مربوط به خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره آغاز کردند که نتیجه آن می تواند ادامه مذاکرات متوقف شده سال 2009 باشد.
یکی از مقامات امریکائی که در مذاکرات حضور داشته گفته است "ما می خواهیم بدانیم آیا کره شمالی واقعا به از سر گیری گفتگوی هسته ای علاقمند است یا خیر. برای همین اعلام کردیم که منتظریم پیونگ یانگ اولین گام ها را برای نزدیکی بردارد. گام ها بر طبق موضع واشنگتن ، توقف فعالیت ها در تاسیسات اتمی کره شمالی و توقف آزمایشات هسته ای در آینده است."
دور اول مذاکرات شش جانبه که در آن کره شمالی ، آمریکا، کره جنوبی، چین، ژاپن و روسیه عضویت دارند در اوت سال 2003 برگزار شده است.
نماینده سابق آمریکا در کره شمالی گفت: " مسئله این نیست که آنها می خواهند با هم صحبت کنند یا خیر، بلکه بحث بر سر شرایط گفتگوست."
رئیس مرکز تحقیقات کره در دانشکده خاور دور آکادمی علوم روسیه گفت: ارتباطات بین پیونگ یانگ و واشنگتن آنقدرها هم سری و مخفی نیست. آمریکا و کره شمالی کانال دائم گفتگو از طریق نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد دارند. ضمنا دیدارهای غیر رسمی هم هست. به طور مثال در گزارش ماه ژانویه آمده است مقامات سابق آمریکایی با نماینده کره شمالی در سنگاپور دیدار داشته اند. اگر چه این جلسه بی نتیجه بوده، اما طرفین بر سر ادامه تماس موافقت کرده اند.

پیک نت  16 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: