ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

روحانی در اصفهان

اصفهان "نصف جهان" هم نباشد

نیمی از جان ایران است! 
 
 
 
 

 

بخش هائی از سخنرانی روز گذشته روحانی در ﻣﯿﺪان  نقش جهان اصفهان:

عده‌ای، چنین ادعا می‌کنند که ما نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد، شما که بمب اتم ساخته‌اید و به جنایتکاری همچون رژیم اشغالگر صهیونیستی بمب اتم داده‌اید، آیا توانسته‌اید با این بمب‌ها برای خود و آن رژیم امنیت ایجاد کنید؟

شما که در امریکا نتوانسته‌اید، همه مردم خود را زیر پوشش بیمه قرار دهید، اما دولت یازدهم با همراهی و همکاری مردم بزرگ ایران توانسته است همه مردم ایران را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهد. شما در آمریکا موفق نشده‌اید مسأله درمان را حل کنید، اما دولت یازدهم به نمایندگی از ملت ایران، کاری کرده است که از ۳۸ درصد که مردم برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند، امروز به طور متوسط فقط ۴ درصد پرداخت کنند.

ملت ایران از تهدید و تحریم هراسی ندارد و راه توسعه و آبادانی کشور را ادامه داده و با قوت ادامه خواهد داد.

اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است و به عنوان نماد تمدن اسلامی و حکومت یکپارچه ایران، شناخته می‌شود. امروز اصفهان قطب صنعتی، کشاورزی، فناوری‌های نوین، دانشگاه، حوزه علمیه و مرکز آثار گرانقدر تاریخی است. استان اصفهان از دو معضل کمبود آب و بعضی از روزها از هوای ناسالم رنج می‌برد، اگر این دو معضل را دست به دست هم حل کنیم، اصفهان دُر گرانبهایی است که چشم جهانیان را خیره می‌کند.

در آبانماه شاهد کشت پائیزه خواهیم بود. سامانه دوم آب شرب اصفهان در دست اجراست و دولت تا آب مورد نیاز ۵ میلیون جمعیت اصفهان تامین شود. تا پایان سال ۹۴ سامانه آبرسانی ۴ شهرستان استان به اتمام خواهد رسید و امروز حفاری تونل سوم پایان یافت و به داخل این تونل ۲۳ کیلومتری بعد از ۲۰ سال، آب پمپاژ و منتقل شد.

همه باید برای حل معضل آب در سراسر کشور دست به دست هم بدهیم. با توجه به اینکه دچار خشکسالی ممتد هستیم و از آب موجود کشور با مدیریت مناسب همه بتوانند استفاده کنند، ضرورت دارد الگوی آبیاری و کشت و همچنین نحوه استفاده از آب در سراسر کشور تغییر کند.

تلاش دولت این است که تمام صنایع بزرگ به تدریج از طریق پساب آب شهری تأمین شود و آبیاری کشاورزی نیز در سراسر کشور مدرن گردد.

 

کاری خواهیم کرد که زاینده‌رود، زنده رود و زاینده بماند. زاینده‌رود نه تنها مظهر تمدن اصفهان و اصفهانی‌هاست بلکه از آن مردم سراسر ایران است.

تصمیم دولت بر این است که اولین راه‌آهن سریع‌السیر کشور بین تهران، قم، اصفهان راه‌اندازی شود و منابع لازم برای اجرای این پروژه که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است را تأمین کرده ایم.

برای کشاورزی گلخانه‌ای نیز اعتبارات لازم در نظر قرار گرفته شده است. تا پایان سال ۹۴ حدود ۳۱ هزار و تا پایان سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار اشتغال در استان بوجود خواهیم آورد.

در زمینه گردشگری و مرمت و تکمیل آثار تاریخی استان اصفهان اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.

دولت مجموعاً ۲۸ پروژه مهم با مبلغ ۶۵۱ میلیارد تومان برای شتاب بخشیدن به توسعه استان اصفهان در نظر گرفته است که همه این پروژه‌ها در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ اجرا خواهد شد.

پیک نت  16 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: