ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش رادیو صدای آلمان

مذاکرات بر سر

جمهوری دو نیمه شده اوکرائین 
 
 
 
 

 

 

خبرگزاری ایسنا به نقل از رادیو صدای آلمان موسوم به "دویچه وله" خبر تشکیل کنفرانس مونیخ را اینگونه گزارش کرد:

"پنجاه ‌ویکمین کنفرانس امنیتی مونیخ تشکیل شد. این کنفرانس سه روزه با حضور 400 سیاستمدار و کارشناس از سراسر جهان، سران 20 کشور، 60 وزیر امور خارجه و وزیر دفاع و کارشناسان تشکیل شده است. مذاکرات رسمی، پشت درهای بسته میان مقام‌ها انجام می شود.

امسال پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکرائین و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیداری رو در رو خواهند داشت. بدون شک، موضوع تشدید خشونت‌ها (دقت کنید به اصطلاحاتی که به جای جنگ و بمباران شرق اوکرائین به کار می برند!) در شرق اوکرائین یکی از مسائل مهم در کنفرانس مونیخ است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه و پترو پوروشنکو در کی‌یف و دیدار با ولادیمیر پوتین در مسکو در این نشست حاضر می‌شود.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ریاست هیات‌ عالی‌ رتبه واشنگتن به مونیخ را بر عهده دارد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس حضور خواهد داشت.

معاون اوباما با مسلح کردن اوکرائین به تسلیحات مرگبار مخالفت است، اما از منتقدان مداخله مسکو در اوکرائین نیز محسوب می‌شود. وی احتمالا برداشتن گام‌های بیشتر علیه کرملین را خواستار خواهد شد. آمریکا می‌خواهد که روسیه بهای بیشتری را برای رفتار متجاوزانه (دقت کنید به اصطلاحی که به کار برده شده) خود پرداخت کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ که از سال 1963 بنیان نهاده شده، مهمترین کنفرانس امنیتی در جهان شناخته می‌شود، اما دلیل آن تنها حضور شرکت‌ کنندگان مهم نیست. در کنفرانس مونیخ تصمیمی گرفته نمی‌شود و صرفا ویژهٔ اظهار نظر، رایزنی و دیدارهای سیاسی است. در این کنفرانس هر سال به ‌طور ویژه به یک موضوع مهم امنیت بین‌المللی پرداخته می‌شود.

پیک نت  18 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: