ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

19 اسفند

از دو "هاشمی"

کدام رئیس خبرگان می شود؟ 
 
 
 
 

 

بخشی از گزارش روزنامه اعتماد در باره انتخاب رئیس برای مجلس خبرگان در 19 اسفند ماه:

اسحاق جهانگیری تایید کرده است که شورای نگهبان در غیاب آیت الله هاشمی شاهرودی صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را رد کرد. روایت های دیگری هم در این باره وجود دارد. برخی گفته اند هاشمی شاهرودی هنگام طرح موضوع رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرده و برخی هم می گویند اصلا در آن جلسه غایب بوده است. حتی اگر روایت دوم صحت داشته باشد هم باز این روایت گواه آن است که نسبت سیاسی هاشمی شاهرودی با هاشمی رفسنجانی چنان بوده که شورای نگهبان بهتر دیده در غیاب وی صلاحیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ریاست جمهوری را رد کند. این نزدیکی ها شاید باعث می شود تا همچنان شانس هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری زنده بماند و روز ١٩ اسفند به عنوان نامزد این ریاست وارد گود رقابت شود.

انتخاباتی که روز ١٩ اسفند برگزار خواهد شد. بعید است روز ١٩ اسفند این دو نام برای رقابت در مقابل یکدیگر قرار گیرند. سنتی نا نوشته این رقابت را به روزهای پیش از ١٩ اسفند موکول می کند. همه چیز باید پیش از آن مشخص شود و طبق عرف در روز ١٩ اسفند یک نفر از میان دو نامزد بالقوه، خود را کاندیدای ریاست کند. مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

هاشمی رفسنجانی گفته است: درصورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد. ظاهرا دو چهره ای که هاشمی رفسنجانی آنها را صالح برای ریاست مجلس خبرگان می داند آیت الله واعظ طبسی تولیت آستانقدس رضوی و هاشمی شاهرودی نایب رئیس اول مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان است. دو چهره ای که بعید است به رقابت با هاشمی برخیزند و اگر یکی از آنها به میدان بیاید، حتما با اشاره هاشمی برای کنار کشیدن خویش است.

پیک نت  20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: