ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بمدت دو هفته

بی سابقه ترین مانور موشکی

در روسیه برگزار می شود! 
 
 
 
 

 

بی سابقه ترین مانور نظامی روسیه در دو دهه گذشته، قرار است بمدت دو هفته از فردا (دوشنبه) آغاز  شود. 7 هزار نیروی نظامی و 700 واحد مجهز به تجهیزات نظامی و سامانه های موشکی در این مانور شرکت دارند.

سامانه های موشک انداز «توپول»، «توپول- ام» و «یارس» که در شش کشور مشترک المنافع با روسیه مستقرند در این مانور به کار گرفته می شوند.

در "ایرکوتسک" واقع در روسیه، سامانه های متحرک «توپول» حافظ پل ها هستند. این سامانه های متحرک می توانند در پل ها شکاف های عرضی ایجاد کنند تا قوای مهاجم نتوانند از آنها عبور کنند. در مانوری که از امروز آغاز می شود، یک پل سنگین مکانیکی برای عبور واحدهای حاضر در مانور ایجاد شده است.

بخش مهمی از این مانور به جابجائی سامانه های موشک های بالستیک اختصاص دارد. موشک هائی که قادر به حمل سلاح های اتمی اند.

سامانه های «توپول» و «توپول- ام» قادر به پرتاب موشک تا 10 و 11 هزار کیلومتر هستند و 550 کیلووات قدرت دارند.

موشک «یارس» به مراتب مدرن تر و قوی تر از «توپول- ام» عمل می کند. تعداد واحدهای ترموهسته ای آن تا چهار واحد بیشتر بوده و برای غلبه بر حملات احتمالی موشکی بسیار دقیق تر عمل می کند. علاوه بر این، در پایگاه موشکی «پی اس-24 یارس»، موشک جدید بالستیک پی اس-26 ساخته شده که با نام «روبِژ» معروف است.

در مانورها از موشک های «استراتژیک سنگین پی اس-20» با سوخت مایع به نام «واییوود» و پی اس-18 «استیلِت» استفاده می شود. این دو نوع موشک در زمان خود در «یوزماش» واقع در اوکرائین تولید می شدند.

پیک نت  20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: