ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه ظریف در مونیخ

6 هفته تمرکز ایران، روی

"راه حل" رسیدن به تفاهم اتمی 
 
 
 
 

 

در پایان کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی در یک مصاحبه خبری شرکت کرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. سئوالاتی که عمدتا بر محور مذاکرات ناتمام اتمی متمرکز بود.

ظریف در پاسخ به خبرنگاران گفت:

اگر توافق نشود کسی ما را سرزنش نمی‌کند، بلکه زیاده ‌خواهی‌هایی که شد را سرزنش می‌کنند. ما مصمم هستیم که تمام تحریم‌ها یکجا رفع شوند. شکست مذاکرات نیز آخر دنیا نیست. اما فکر می‌کنم تمدید مذاکرات به نفع هیچکس نیست زیرا بر این باورم که چنین اتفاقی نه ضروری است و نه مفید . اگر مذاکرات به شکست بیانجامد مردم در جامعه بین‌الملل به دنبال دلیل خواهند بود.

من می خواهم از شش هفته آینده برای تمرکز روی یافتن راه ‌حل استفاده کنم نه شکست.

ظریف در بخش دیگری از مصاحبه خود، درباره مناسبات جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه، بویژه عربستان که احمد جنتی در نماز جمعه هفته گذشته خود مرگ پادشاه آن را تبریک گفت، اظهار داشت:

ما هیچ گاه تلاش نکرده‌ایم که دوستان‌مان در عربستان را از میان برداریم. ما آماده ایم تا با تمام همسایگان‌مان چه توافق هسته‌ای حاصل بشود و چه نشود برای رفع تهدیدات علیه صلح و ثبات همکاری کنیم.

در مورد حضور و نقش جمهوری اسلامی  در بغداد، صنعا و دمشق نیز ظریف گفت: ما در این کشورها دخالت نداریم، این اراده مردم خود این کشورهاست که موجب تغییر می‌شود.

پیک نت  20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: