ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار خاتمی با ایثارگران و آزادگان

مردم نه تنها حق سئوال

بلکه حق تغییر حکومت دارند! 
 
 
 
 

 

جمعی از ایثارگران، آزادگان و خانواده های قربانیان جنگ ایران و عراق که از شهرهای مختلف در دفتر محمد خاتمی، با وی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد خاتمی، این دیدار چنان پر شمار بود که محل دیدارهای خاتمی گنجایش لازم را نداشت و بسیاری از حاضران در بخش های جنبی محل دیدار و در صفوف فشرده حضور داشتند. آنها گفته خودشان، درد دلهایشان را با خاتمی در میان گذاشتند.

خاتمی پس از شنیدن نظرات نمایندگان حاضران در این دیدار به احترام دهه بزرگ فجر و به احترام ایثارگران، ایستاده سخن گفت و ایثارگران را نماد عزت، سربلندی، مقاومت، آزادگی، شرف و بزرگی ملت ایران و انقلاب و پایه اصلی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دانست و گفت:

ما امروز با نسل های سوم و چهارم و با جوانانی مواجهیم که در زمان انقلاب نبودند. ممکن است برخی کجروی ها و نارسایی ها موجب سوء تفاهم برای این جوانان شود.

انقلاب مثبت انقلابی است که بدی را با خوبی، عقب افتادگی را با پیشرفت، استبداد را با آزادی و مردم سالاری، بداخلاقی را با اخلاق، بی عدالتی را با عدالت و تبعیض را با حرمت و کرامت قایل شدن برای انسان جابجا کند. مردم ایران خواست اصلاحی خود را 200 سال است مطرح کرده اند. این خواست رهایی از استبداد نفس گیر و عقب ماندگی و رسیدن به پیشرفت است.

چرا امام (ره) اینقدر بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید داشتند؟ اسلام در مقابل جمهوری قرار نداشت. اسلامی که در انقلاب ما بود و امروز از آن دفاع می کنیم و از متن اصلی اسلام استنباط می کنیم و در مواضع امام می بینیم، قرائت مردم سالارانه از اسلام و قرائت احترام به انسان، اخلاق و عدالت است.

قانون اساسی دستاورد بزرگ انقلاب ماست. قانون اساسی برای حکومت حد و حدود و برای مردم حق و حرمت تعیین می کند. در قانون اساسی ما هم، حکومت بی حد و مرز نیست و مسوولیت دارد و باید تامین کننده نیازهای مردم باشد. مردم حق دارند و نه تنها حق سوال دارند بلکه حق دارند بدون توسل به زور حکومت را تغییر دهند. حکومت بی حد، مختص حکومت استبدادی گذشته بوده است و امروز قانون اساسی ما مبنای نظم است و همه باید به قانون اساسی تن دهیم. این قانون باید اجرا شود و طبق نص قانون اساسی مجری قانون، رییس جمهور است. گرچه رییس جمهور متناسب با وظیفه ای که در اجرای قانون اساسی دارد، اختیارات و امکانات ندارد اما در همین حدی که هست - و همین حد را هم مرهون اهتمام رهبری هنگامی که رییس جمهور بودند، هستیم- باید اجرا شود و مسوولان قوای دیگر نیز باید به رئیس جمهوری کمک کنند تا قانون اساسی اجرا شود و خیلی از کژی ها رخ ندهد.

انشالله ملت همانند هر سال – اگرچه ممکن است ناراحتی هم داشته باشند- در سالگرد پیروزی انقلاب حضور خواهند داشت.

پیک نت  21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: