ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با مرتضی الویری

امیدوارم ناگفته های 88

بالاخره یک روزی گفته شود! 
 
 
 
 

 مرتضی الویری، از زندانیان سرشناس مذهبی دوران شاه است و سه دوره نماینده مجلس، دورانی شهردار تهران و سالها رئیس مناطق آزاد مصاحبه ای کرده که سایت "بهار" آن را منتشر کرده است. الویری که دماوندی و همشهری حسین شریعتمداری است اما از نظر تفکر و سابقه سیاسی با او تفاوت فاحش دارد، در جریان کودتای انتخاباتی سال 88 بازداشت و مدت کوتاهی نیز زندانی شد. دلیل بازداشت او گزارشی بود که از دیدار با رهبر جمهوری اسلامی در جریان هفته اول پس از انتخابات 88 و پیش از خطبه سرکوب اعتراضات توسط علی خامنه ای منتشر کرد. در آن دیدار نمایندگان کاندیداهای انتخاباتی با رهبر جمهوری اسلامی جلسه داشتند. از جمله الویری، فاطمه کروبی همسر کروبی و منتجب نیا قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی. الویری نوشت که حتی در آن جلسه نیز به رهبر پیشنهاد شد که انتخابات را بدلیل تقلب هائی که در آن شده باطل اعلام کند.

الویری که در جریان گزارش دیدار با رهبر فاش ساخت که مناسباتی قدیمی با وی دارد و حتی خطبه عقد او را وی (علی خامنه ای) خوانده، در مصاحبه اخیر خود گفته است:

مجلس اول، مردمی‌ترین و قوی‌ترین مجلس جمهوری اسلامی بودو از مجلس اول به بعد، روند نزولی جایگاه مجلس شروع ‌شد. مجلس کنونی، به دلیل اینکه بسیاری از نیروهای کارآمد از حضور در رقابت انتخاباتی محروم شدند، با برخی نیروهای کم‌توان شکل گرفت.

در همین مجلس دلایل اعلام عدم کفایت احمدی‌نژاد به مراتب بیشتر از عدم کفایت آقای بنی‌صدر بود ولی متأسفانه مجلس در مقابل این تخلفات آشکار و قربانی شدن منافع ملی سکوت کرد و هیچ کاری انجام نداد. درحال حاضر ‌مرزبندی میان اصولگرایان و اصلاح‌ طلبان به آن شکلی که در گذشته وجود داشت، به هیچ‌ وجه دیگر وجود ندارد. در باره انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 هم امیدوارم درباره حوادث آن سال، حرف‌های ناگفته بسیاری که وجود دارد و فعلا مصلحت نیست بازگو شود.

پیک نت  26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: