ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پاسخ رئیس قوه قضائیه

ج. اسلامی زیر فشار جهانی

برای توقف نقض حقوق بشر 
 
 
 
 

 

خبرگزاری بی نیاز از معرفی "فارس" از قول رئیس قوه قضائیه (صادق آملی لاریجانی) گزارش داد که وی در پاسخ به گزارش های حقوق بشر گفته است:

«تقاضای ما از مدعیان دروغگوی اعدام های گروهی و پنهان اینست که اسامی، زمان و مکان چنین اعدام هائی را اعلام کنند تا ما هم بدانیم و پاسخ‌های لازم را به آنان بدهیم. بیشترین درصد اعدام‌های انجام شده مربوط به قاچاقچیان موادمخدر بوده و اسامی آنان نیز معلوم است و در روند اجرای حکم به خانواده آنان نیز اعلام می‌شود.» (رئیس قوه قضائیه نگفت که کمترین در صد شامل چه کسانی شده!؟)

رئیس قوه قضاییه در باره حقوق زنان در جمهوری اسلامی نیز گفت: «زنان در کشور ما حسب قانون می‌توانند در مناصب و مقامات و امور مختلف حضور یابند، صرف حضور نداشتن آنان در برخی مناصب دلیل تضییع حقوق‌شان نیست. در قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی  ادعاهای کذب قبلی با رنگ و لعابی جدید تکرار شده و نیاز چندانی به تکرار پاسخ نیست. اصرار بیش از حد بر تکرار ادعاهای دروغ از سوی یک سازمان رسمی بین‌المللی آن هم به استناد حرف‌های ضد انقلاب جای تأسف و تعجب دارد.»

 

مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه با تصويب قطعنامه‌ای از جمهوری اسلامی ايران خواست شکنجه، تبعيض جنسيتی و دستگیری فعالين سیاسی و روزنامه نگاران را متوقف کند.

پیک نت  6 دی

 
 

اشتراک گذاری: