ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

جرم موسوی مخالفت با این بساط بود

ریشه های کودتای 88

به این واقعیات باز می گردد! 
 
 
 
 

 

صدیقه وسمقی، عضو و سخنگوی اسبق شورای شهر تهران، به تازگی کتابی در خارج از ایران منتشر کرده است با نام "حتما راهی هست" که یادداشت‌های از جلسات شورای شهر اول تهران (۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲) است.

در این کتاب که مرتضی کاظمی آن را خوانده و مقاله ای براساس نوشته های آن تهیه و در روزآنلاین منتشر کرده، نکاتی در باره حضور 3 تن از سرداران سپاه درجلسه شورای شهر مطرح می شود.

الف - سردار مرتضی قربانی مدیرعامل "شرکت تعاونی ایثارگران سپاه" در جلسه‌ کمیسیون برنامه و بودجه شورای تهران شرکت کرده و اعلام می‌کند «ما 60 میلیارد تومان سرمایه داریم. آن را آورده‌ایم که اگر شما موافق باشید در شهر هزینه کنیم وگرنه سرمایه خود را به‌ جای دیگری می‌بریم.»

خواسته ها به شرح زیر مطرح می شود:

1- شهرداری تمام هتل‌ها، رستوران‌ها و مهمانسراهای خود را بصورت اجاره به شرط تملک به ما واگذار کند.

2- به ما اجازه داده شود در هر نقطه مناسبی از شهر تهران، میدان میوه و تره‌بار احداث کرده، غرفه‌های آن را به‌ گونه‌ای که خودمان مناسب می‌دانیم واگذار کنیم.

3- اداره‌ تمام پارک‌ها در تهران به ما سپرده شود و ما بتوانیم از فضای پارک‌ها آنگونه که مناسب است، استفاده کنیم.

وسمقی به با این پیشنهاد مخالفت می کند و سردار قربانی می گوید: "این خانم انگار شأن مجاهدان راه خدا را نمی‌داند."

ب- سردار محمد باقر قالیباف که خود در نیمه‌ نخست دهه‌ هفتاد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه بوده، بعدها به این خواسته ها و خواسته های دیگر قرارگاه خاتم سپاه پاسخ میدهد:

1- زمین 500 میلیارد تومانی بوستان مادر به پیمانکار پروژه صدر (قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه) واگذار می شود.

2- شهرداری تهران زمین این پارک را به ازای پولی که باید به پیمانکار "پروژه صدر" می‌داده به پیمانکار (سپاه) اعطاء کرد. زمینی که ۷۱ هکتار مساحت دارد و بصورت غیر قانونی تغییر کاربری در آن داده شد.

3- در تیرماه گذشته نیز قالیباف و فرمانده کل سپاه تفاهم ‌نامه ای 20 هزار میلیارد تومانی را امضاء کردند که به موجب آن بخش مهمی از پروژه‌های عمرانی استان تهران برای چهار سال به سپاه واگذار شد . 10 هزار میلیارد تومان از این قرارداد به صورت نقدی از سوی شهرداری تهران به سپاه پرداخت ‌شد.

4- واگذاری محل احداث یکی از ایستگاه‌های متروی تهران توسط شهرداری تهران به "شرکت اطلس ایرانیان" (متعلق به بنیاد تعاون سپاه)

5- فروش غیرقانونی زمین 20 هزار متر مربعی میدان میوه و تره‌ بار شهید لواسانی (واقع در فرمانیه) به سپاه . شهرداری تهران این زمین را متری 6 میلیون تومان به سپاه فروخت و زمین فضای سبز منطقه 5 تهران را که دراختیار سپاه بود متری 20 میلیون تومان خرید. (تبانی شهردار تهران با سپاه)

6- شهرداری تهران 700 پروژه‌های سنگین و گران‌ قیمت را به قرارگاه خاتم واگذار کرده است.

7- پوشش این واگذاری ها و تبانی ها شرکت هائی هستند که با نام های مختلف توسط سرداران بازنشسته سپاه تاسیس و ثبت شده اند.

8- از سا ل ۷۸ تاکنون بسیاری از باغ ها در الهیه، زعفرانیه، درکه و مناطق شمالی تهران تخریب و به جای آن بناهای جدید با تراکم های سنگین بالای 200 درصد ساخته شده و ساخت‌ و سازهای شبانه حتی تپه های این مناطق را هم شامل شده است.

(ظاهرا در تمام این معاملات و تبانی ها، سازمان اطلاعات و امنیت سپاه پاسداران که ریاست آن با شیخ حسین طائب است نقش راهبردی دارد و از این طریق دولت سایه علیه دولت روحانی شکل گرفته است.)

پیک نت  6 دی

 
 

اشتراک گذاری: