ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مشت نمونه خروار

در کارخانه ها چه می گذرد

و کارفرماها با کارگران چه می کنند! 
 
 
 
 

 

اخراج نادری، نماینده کارگران پیمانی سیمان سپاهان، به چالشی ادامه دار در این واحد کارگری تبدیل شده است. اداره کار استان اصفهان مدعی است نادری به دستور شفاهی دادستان شهرستان مبارکه اخراج شده و هیچ راه حل قانونی در مرجع حل اختلاف برای بازگشت به کار او وجود ندارد. بارها به او تذکر داده شده بود که صبر کارفرما روزی تمام می شود اما او تحت حمایت کارگران اعتصابات کارگران را رهبری می کرد.

نادری نماینده کارگران پیمانی بوده و همه کارگران پیمانی قرارداد موقت دارند.

آنچه در شهرضا اتفاق افتاده اختلاف بین تشکل‌های کارگری و وزارت کار درباره ماده ۷ است که سالهاست ادامه دارد و ۱۵ سال است که اخراج‌ها بر اساس قرارداد موجه می‌شوند و مربوط به همین یک آدم هم نیست، بلکه مربوط به ۸۳ درصد کارگران کل کشور است. در شهرضا یک اتفاق نظری بین شورای تامین شهرستان و استان و همه مسولان به وجود آمده بود. اخراج ۳۰۰ کارگر مشکل امنیتی ایجاد می‌کرد، ضمن آنکه قرارداد کار این کارگران نه به خودشان داده شده بود و نه برای اداره کار ارسال شده بود

به گفته معاون روابط کار اداره کار استان اصفهان در گفتگو با ایلنا عامل اصلی تمام تحرکات کارخانه و خسارت به کارفرما نادری است و تا زمانی که حکم دادگاه درباره او صادر نشود نباید به کار بازگردد. یعنی دادستان به مدیرعامل کارخانه دستور شفاهی داده است.

- دادستان چنین حقی دارد؟

نه چنین حقی ندارد ولی وقتی برای دادستان اثبات شود که امنیت در خطر است می‌تواند ورود کند. برای دادستان مبارکه به عنوان مدعی العموم مشخص شده است که آقای نادری عامل تحرکات است. البته نباید از حق بگذریم چرا که با تحصن کارگران، آسیب زیادی به کارفرما رسید. آقای نادری خواسته‌ای را پیگیری می‌کرد که ناحق بود.

پیک نت  14 دی

 
 

اشتراک گذاری: