ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

از بیم مردم ناراضی

بار ولایت و رهبری

روی شانه "نوپو" حمل می شود! 
 
 
 
 

 

حکومتی که میخواست متکی به ولایت فقیه و احکام رحمانی باشد، روز به روز بیشتر شبیه سرکوبگر ترین حکومت های جهان می شود و این نیست مگر ترس از نارضائی عمومی و خطر انفجار اجتماعی. آنچه میخوانید درباره یکی از نیروهای ویژه ولایت است. البته این خلاصه ایست از گزارش مشروح که "ایران وایر" منتشر کرده است.

ماموران نوپو که به "سیاه جامگان" معروفند لباس سرتا پا مشکی می‌پوشند و از کلاه های کشی سیاه رنگ استفاده می کنند که تمام صورت به جز چشم ها و دهان را می پوشاند. نوپو زبده ترین واحد "یگان ویژه" نیروی انتظامی است. ماموران نوپو، نیروهای فوق تخصصی یگان ویژه هستند.

آنها شبیه یگان "صابرین" سپاه و "کلاه سبز" های ارتش اند.

 "نوپو" مخفف "نیروی ویژه پاد وحشت" و یا "نیروهای ویژه پاسدار ولایت" است.

آن ها از میان ماموران یگان ویٰژه داوطلب برای آموزش انتخاب می‌شوند. قد، آمادگی جسمانی، ضریب هوشی بالا و سلامت روانی از فاکتورهای مهم انتخاب ماموران نوپو است. داوطلبانی که این ویژگی ها را دارند، توسط افسران با تجربه مصاحبه می شوند و اگر اعتقادشان محکم باشد، دوره های آموزشی برای آن ها آغاز می شود. سرهنگ "حسین امجدیان" فرمانده نوپو می گوید:

ماموران ما عبور از موانع شهری را با ورزش پارکور می آموزند و بعد از آن نیز باید رشته تخصصی خود در ورزش های رزمی و دفاع شخصی را فراگیرند. آنها دوره های خاص هوابرد را نیزمی آموزند و پرش از انواع چتر ها، سقوط آزاد، پاراگرایدر، پاراموتور و… را به خوبی آموزش می بینند، به طوری که نقطه زنی مقطعی را می توانند بدون خطایی انجام دهند. البته غواصی، سکانداری و عملیات آبی را نیز به خوبی یاد می گیرند. تاسیس.نوپو در سال ۷۶ به شکل منسجم آغاز به کار کرد. فرماندهان نیروی انتظامی مدعی بودند که آن ها برای عملیات رهایی گروگان وضدتروریستی تربیت می شوند اما اولین بار اسم این نیرو در جریان حمله شبانه به کوی دانشگاه رسانه ای شد.

سرهنگ "فرهاد ارجمندی"، فرمانده وقت نوپو متهم ردیف سوم در دادگاه حادثه کوی دانشگاه بود. او به اینکه دستور ورود به کوی و دستگیری و ضرب و شتم دانشجویان را به نیروهای رسمی خود و لباس شخصی های تحت امرش داده است اعتراف و از تصمیم خود دفاع کرد. البته تبرئه شد. از آن به بعد با وجود انتشار تصاویر برخی ازعملیات این واحد انتظامی، هیچگاه توضیح زیادی درباره نقش و یا شکل گیری این یگان ویژه منتشر نشده است. اما چند ماهی است که نام نوپو دوباره سر زبان فرماندهان نیروی انتظامی افتاده و آن ها در حرف های خود، قدرت نوپو را در زمینه های مختلف به رخ می کشند.

چندی پیش نیروی انتظامی از جدید ترین تجهیزات ضد شورش پرده برداری کرد و تصاویر ماشین های بزرگ ضد انفجار و نیز آب پاش و خودروهایی شبیه تانک در رسانه ها منتشر شد که روی آن ها کلمه نوپو نوشته شده بود.

پیک نت  21 دی

 
 

اشتراک گذاری: