ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

چرا جنتی درباره سالهای احمدی نژاد دهان باز نمی کند؟

حساب 560 میلیارد دلار

فروش نفت را جنتی پس بدهد! 
 
 
 
 

 

سخنان جمعه گذشته شیخ احمد جنتی در نماز جمعه تهران که در آن از توطئه رد صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت علوم حمایت کرد، بازتاب منفی گسترده ای در میان فعالان سیاسی و مردم داشت. شاید سخنان جلال جلالی زاده عضو بنیاد امید ایرانیان که با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده، جمعبندی این واکنش ها باشد. او گفت:

نباید پشت تریبون نماز جمعه حرف های افراطی زده شود و نتایج منفی بر کشور و جامعه تحمیل کند. تریبون نماز جمعه، به نوعی تریبون نظام است و کسی که در مقام خطیب نماز جمعه پایتخت کشوری مانند ایران پشت تریبون آن سخنرانی می کند٬ نباید مباحث را طوری مطرح کند که نظام مورد انتقاد قرار گیرد و سخنان جنبه منفی داشته باشد.

نوع نگاه‌ آقای جنتی موجب تنش و منفی‌نگری نسبت به دولت و حتی در جایی نسبت به نظام شده است که می‌توان به اظهار‌نظر ایشان در خصوص مذاکرات و تصمیمات مهم دولت اشاره کرد.

ایشان از روزهای اول مخالف دولت آقای روحانی بودند و از روزهای اول معلوم بود که ایشان دولت را به چالش خواهد کشید، لذا با توجه به اینکه کشور در حالت کنونی در مقطع حساسی قرار دارد و نباید چهره داخلی و خارجی نظام را تیره کرد اقدامات ایشان نوعی تضعیف همه‌جانبه نظام تلقی می گردد.

گرانی؛ بیکاری؛ مشکلات اجتماعی؛ اقتصادی به وجود آمده ناشی از عملکرد نامطلوب دولت قبلی‌ست و جا دارد این سوال را از آقای جنتی بکنیم که چرا در هشت سال گذشته این سخنان را در خطبه های نماز جمعه بیان نمی کردند؟ چرا تکلیف 560 میلیارد دلار پول نفت در دولت قبل روشن نشده است؟

اگر آقای جنتی به عنوان یک عالم دینی بیطرف حرف می زدند٬ طبیعتاً سخنان ایشان پذیرفته می شد اما ایشان خودشان سردمدار رقابت‌های جناحی در کشور محسوب می شوند و موضع‌گیری‌های ایشان نادرست و تفرقه‌ برانگیز است و کسانی که تا دیروز داعیه‌دار دولت قبلی و عملکرد آنها بوده‌اند٬ امروز برای سرپوش گذاشتن بر روی عملکرد دولت گذشته اقدام به تخریب چهره دولت و آقای روحانی می‌کنند. سخنان آقای جنتی فاقد منطق بوده و تمامی اظهارات ایشان تکراری و منسوخ است و سعی در سرگرم کردن مردم به حاشیه‌ها٬ و دور کردن آنها از اصل و واقعیت مسائل دارند.

پیک نت  2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: