ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نشانه های تفاهم اتمی

آشکارتر شده است! 
 
 
 
 

 

مذاکرات اتمی در وین، امشب (دوشنبه شب) پایان می یابد. حدس و گمان ها درباره نتیجه نهائی مذاکرات همچنان جریان دارد. مهلت تفاهم کامل تا 23 آذر، یعنی سه شنبه بوده است.

رازداری درباره مذاکرات و آنچه در پشت درهای بسته گفته شده و رخ داده، بشدت رعایت می شود، اما با این همه، می توان از روی برخی نشانه ها وعلائم نتیجه را تا حدودی حدس زد. یا، شاید بهتر باشد بنویسیم "نشانه های مثبت تفاهم را حدس زد!"

سفر اعلام نشده دو روزه وزیر خارجه کشورپادشاهی عمان به وین و علنی نشدن حضور او در وین، تا ساعات پایانی حضور در پایتخت اطریش، از رویدادهای مهم روزهای اخیر در مذاکرات وین بود. او از وین مستقیما به تهران سفر کرد و پس از چند ساعت توقف، راهی برخی کشورهای عربی خلیج فارس شد. حدس و گمان ها بر اینست که وی حامل پیام مهمی برای رهبر جمهوری اسلامی و یا حسن روحانی بود و به همین دلیل، سفر فوری جوادظریف به تهران منتفی شد و دیدار و مذاکرات وی با وزیر خارجه امریکا ادامه یافت. جان کری وزیر خارجه امریکا نیز سفر خود به پاریس را لغو کرد و برای مذاکرات در وین ماند. اما این همه نشانه های تفاهم نیست. سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به وین برای دیدار و مذاکره با وزیر خارجه امریکا که درحقیقت آگاه کردن کشورهای خلیج فارس از کلیات تفاهم اتمی با ایران می تواند باشد نیز بخش دیگری از نشانه ها و علائم است. همچنان که حضور ناگهانی برخی خبرنگاران و گزارشگران معروف و مهم شبکه های تلویزیونی امریکا در وین نشانه ای دیگر است. آنچه حدس زده می شود اینست که امروز (دوشنبه) تفاهم کلی اعلام شود و جزئیات آن بعنوان خرده کاری های اجرائی به روزهای آینده موکول شود. اینها نشانه های قطعی بودن تفاهم است، درحالیکه هیچ اطلاع دقیقی از جزئیات تفاهم وجود ندارد و همه حدس و گمان ها دراین زمینه بیهوده است. از جمله راه افتادن دسته های سینه زنی اتمی به تحریک حزب موتلفه و دار و دسته مصباح یزدی و احمدی نژاد در تهران، که خبر آن را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید.

پیک نت  3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: