ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به مصاحبه اکبر ترکان

بسیج امتحان خود را

در دولت احمدی نژاد داد
 
 
 
 

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و سرپرست مناطق آزاد که همراه حسن روحانی راهی گرگان شده و در مراسم افتتاح خط آهن ترکمنستان- ایران- قزاقستان حضور داشت، طی مصاحبه ای با "فانوس نامه" پیشنهاد بسیج برای دخالت در امور اقتصادی که مربوط به دولت است گفت: اقتصاد مقاومتی مختص بسیج نیست و برای همه کشور است و نمی شود اداره وزارت خانه ها را دست بسیج و آقای نقدی داد.

ترکان با این جمله، به نامه سردار نقدی رئیس سازمان بسیج پاسخ داد که طی آن مدعی شده بود بسیج می تواند تا پایان سال 39 هزار واحد تولیدی ایجاد کند به این شرط که دولت هوشمندی نظامیان بسیج را به کار بگیرند.

ترکان در ادامه مصاحبه خود، در پاسخ به ادعای نقدی برای هوشمندی گفت: وزارتخانه ها وزیر دارند و مدیران آن مسئولند و باید به مجلس پاسخگو باشند. بنابراین آقای نقدی باید در سازمان خودشان فعال باشد.

اقتصاد مقاومتی به معنای توانمند کردن اقتصاد ایران در مقابل تکانه های بیرونی است و این تکیه تولید داخلی را می طلبد و اینکه ما از صنعت گر خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم کالاهایی که توان تولیدش در داخل هست از خارج وارد شود و اینها بخش هایی است که اقتصاد ما را مقاوم می کند.

این بخش از نظر اکبر ترکان، یعنی رفتن به سوی تولید بجای تجارت و متکی شدن به واردات، در تقابل کامل قرار دارد با سیاست های موتلفه اسلامی و متحدان آن در دولت احمدی نژاد که آقابالا سرهای امثال سردار نقدی از آن جمله بوده اند. آن پیشنهادی که سردار نقدی می کند، در دوران احمدی نژاد به اجرا گذاشته شد و نتیجه اش غارت به گفته وزیر کشور دولت خاتمی، به 7 میلیارد دلار و 3 میلیارد دلار و ... سر زده است!

 

پیک نت  17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: