ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

رسانه ها به سراغ آنها نرفتند، آنها خودشان آمدند

نمایندگان 300 کارگر معدن

در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها 
 
 
 
 

 

از پدیده های جالب نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، که معمولا مقامات در روزهای مختلف در آن حضور می یابند، امسال حضور نمایندگان کارگران معترض معدن سنگرود در این نمایشگاه و رفتن به سراغ خبرگزاری ایلنا بود. همیشه از آسمان می بارد، این بار از زمین روئید. همیشه خبرنگاران برای گفتگو به سراغ این و آن می روند، این بار مسئله برعکس شد!

این کارگران که شمار آنها به 300 تن می رسد، مخالف بسته شدن معدن سنگرود و معترض به آن هستند. اخبار این اعتراض در مطبوعات و خبرگزاری ها انعکاس چندانی نداشته و به همین دلیل نمایندگان آنها خود به نمایشگاه و به سراغ رسانه ها رفتند!

آنها در غرفه ایلنا، به خبرنگاران این خبرگزاری گفتند که از آذرماه سال گذشته و در پی تلاش کارفرما برای انحلال معدن، آینده شغلیشان را در خطر می‌بینند.

رسانه ها، در حالیکه با میلیارد‌ها تومان پول بیت المال اداره می‌شوند کمترین توجهی به مطالبات ما کارگران ندارند.

ما از یکسال پیش و برای تحقق مطالباتمان بار‌ها دست به اعتراض صنفی و اعتصاب زده‌ایم اما این رسانه‌ها برای یکبار هم که اعتراضات ما را پوشش نداده‌اند.

شرکت البرز غربی (کارفرما) و هیات مدیره ایمیدرو به بهانه به صرفه نبودن معدن به دنبال انحلالش هستند آنهم در شرایطی که بر اساس نظر کار‌شناسان روس و ترک حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن زغال سنگ استخراج نشده در معدن وجود دارد. بنابراین اصرار آنها برای بستن معدن باید دلیل دیگری داشته باشد که راستش را نمی گویند.

در حال حاضر و با پیگیری‌های فرماندار و استاندار انحلال معدن به تعویق افتاده و نهایی شدن این تعویق به موافقت وزیر کشور نیاز دارد.

بیشتر کارگران معدن سنگرود در آستانه بازنشستگی قرار دارند و انحلال این معدن ظلم مضاعف در حق آنان است.

پیک نت 24 آبان

 
 

اشتراک گذاری: