ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پیچیده ترین و دقیق ترین ضد هوائی

موشک اس 300

از روسیه به مصر منتقل شد! 
 
 
 
 

 

انصار بیت المقدس که شاخه ای از داعش است و پس از چند عملیات نظامی در سینا و کشته شدن شماری از نظامی های این کشور اعلام موجودیت کرد، خود را حکومت سینا اعلام کرد.

همزمان با اعلام این خبر، رسانه های منطقه از بسته شدن کانال سوئز به روی کشتی های ترکیه خبر دادند. اگر این اقدام دولت مصر ادامه دار باشد، معنای آن گوشمالی ترکیه بعنوان حامی داعش است.

در یک خبر دیگر، صدای روسیه اعلام کرد سامانه موشکی اس300 که در جریان سفر ژنرال السیسی به روسیه قرار داد آن منعقد شده بود، تحویل ارتش مصر شد. دولت سوریه نیز اعلام کرده که بزودی سامانه موشکی اس 300 را از روسیه تحویل خواهد گرفت.

برای استفاده از موشک اس 300 باید تخصص داشت و در ماه های گذشته نظامی های مصر توسط کارشناسان نظامی روسیه آموزش دیده اند. امری که باحتمال بسیار در مورد سوریه نیز صادق است.

روسیه با جمهوری اسلامی نیز، در اوج اخبار مربوط به گزینه نظامی امریکا و ناتو علیه ایران در دوران جنجال سازی های احمدی نژاد، قرار داد فروش موشک اس 300 را منعقد کرده اما هنوز خبر رسمی تحویل آن به ایران منتشر نشده است.

اکنون مصر دومین کشور جهان است که سامانه اس300 روسیه را بعد از ونزوئلا دریافت می‌کند.

سامانه موشکی اس 300 یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته است که می‌تواند علاوه بر هدف قرار دادن هواپیما، موشک‌های بالستیک را نیز رهگیری و سرنگون کند. دقت اصابت موشک‌های اس 300  به جنگنده‌های مهاجم 90 درصد اعلام شده است.

پیک نت 24 آبان

 
 

اشتراک گذاری: