ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پس از پایان مذاکرات فشرده وزرای خارجه ایران و امریکا

خوشبینی روسیه

نسبت به توافق های اتمی عمان! 
 
 
 
 

 

خبرگزاری ها و نشریات امریکائی، پیش بینی های ضد و نقیضی را در ارتباط با توافق اتمی با ایران منتشر کرده اند که عمدتا از آنها "یاس" استنباط می شود. شاید تنها مقام آگاه و نزدیک به جریان مذاکرات "عمان" "ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه باشد که روز گذشته بعنوان جمعبندی مذاکرات "مسقط" پایتخت عمان، میان معاون وزرات خارجه امریکا و هیاتی از معاونان این وزارتخانه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و هیات پرشمار همراه وی گفت: شانس دستیابی به توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 بسیار بالاست.

خبرگزاری ایتارتاس، به نقل از "ریابکوف" نوشت:

من فکر می‌کنم شانس دستیابی به توافق نه تنها وجود دارد بلکه بسیار بالاست و نگاه مسکو در این زمینه خوشبینانه است . در تمام دورانی که ایران و قدرت‌های جهانی در حال مذاکره بودند تا این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌اند. البته تصمیمات سیاسی باید اتخاذ شود.

مذاکرات روزهای 18 تا 24 نوامبر در مسقط پایتخت عمان تقریبا به نتیجه قطعی رسیده اما باید دید در پایتخت های امریکا و تهران واکنش ها چیست!

بصورت همزمان خبرگزاری های گزارش دادند که روز گذشته وزرای خارجه امریکا و روسیه مستقیما با یکدیگر تماس گرفته و درباره مذاکرات اخیر مسقط میان وزیر خارجه امریکا و هیات همراهش و وزیر خارجه جمهوری اسلامی و هیات همراهش و توافق هائی که بدست آمده تبادل نظر کرده اند.

پیک نت 25 آبان

 
 

اشتراک گذاری: