ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

شمار آوارگان لیبی

به مرز نیم میلیون رسیده

منبع اشپیگل انلاین- ترجمه شیرین مرادی 
 
 
 
 

 

جنگ خانگی در لیبی که با سقوط رژیم قذافی آغاز شد تاکنون با آوارگی 400 هزار شهروندان لیبی همراه شده است. تنها در ماه های گذشته یکصد هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند. این ارقام از طرف  سازمان ملل- آژانس پناهندگان UNHCR اعلام شده است.

حدس زده می شود که در هفته های آینده وضع در این کشور جنگ زده بدتر نیز بشود. جنگ درشهر های شرق لیبی، گدرناگ و "بنغازی" متوقف شده است. در شهر "درنا" یک رژیم تند رو اسلامی قدرت را بدست گرفته و متعاقب آن هزازان نفر از شهر گریخته اند.

سخنگوی  UNHCR اعلام کرد "پناه جویان لیبیائی در 35 شهر و روستا پراکنده شده اند. آنها به سرپناه، مراقبت های پزشکی، مواد غذایی، آب و سایرامکانات اساسی نیاز دارند."

درحال حاضر در بسیار از نقاط لیبی مدارس بسته شده اند و در ساختمان این مدارس پناهندگان را اسکان داده اند.

شهرهایی مانند مسیرات، اجدابیا و بایدا امکان پذیرش پناهندگان بیشتر را ندارند. با فرا رسیدن زمستان انتظار باران های سنگین وطوفان می رود که در اینصورت بیشترین آسیب را مردم آواره خواهند دید.

بحران پناهندگی در لیبی همچنین دارای عواقب مستقیمی برای اروپا داشته است. بر اساس آمار UNHCR  از آغاز سال 2014 تاکنون 185 هزار  تن خودشان را به سواحل ایتالیا رسانده اند. بیش از در صد آنها ار طریق دریا خود را به ایتالیا رسانده اند.

پیک نت 25 آبان

 
 

اشتراک گذاری: